• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95020703612
  • منبع : نمایندگی فارس

شهردار شیراز:

هتل آسمان، بزرگترین تخلف تاریخ فعالیت شهرداری شیراز است

هتل آسمان، بزرگترین تخلف تاریخ فعالیت شهرداری شیراز است

ایسنا/فارس شهردار شیراز اعتقاد دارد که احداث هتل آسمان، بزرگترین تخلف در تاریخ فعالیت شهرداری در این شهر محسوب می‌شود و تخریب یک طبقه از این بنا، مشکل پیش آمده برای ارگ کریمخانی را رفع نخواهد کرد.

شهردار شیراز اعتقاد دارد که احداث هتل آسمان، بزرگترین تخلف در تاریخ فعالیت شهرداری در این شهر محسوب می‌شود و تخریب یک طبقه از این بنا، مشکل پیش آمده برای ارگ کریمخانی را رفع نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، علی‌رضا پاک‌فطرت عصر دوشنبه 6 اردیبهشت در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، توضیح داد: هتل آسمان سال 80 و زمانی که اسکلت 6 طبقه از آن احداث شده بود، به واسطه تجاوز به حریم پیاده‌رو با حکم کمیسیون ماده 100 مواجه شد که مالک را ملزم می‌کرد در زمان تجدید بنا عقب‌نشینی را اعمال کند.

وی با بیان اینکه مالک این پروژه بارها پرونده را به کمیسیون ماده 100 برده و هر بار دو طبقه به بنا اضافه کرده است، گفت: مالک در نهایت این هتل را به 14 طبقه رساند و در نهایت سازمان میراث فرهنگی، ارتفاع 64.5 متر را برای آن تایید کرده و پس از صدور پروانه توسط شهرداری، عملیات ساخت شروع می‌شود.

شهردار شیراز با تصریح اینکه ارتفاع هتل پس از ساخت از آنچه در پروانه آمده، تجاوز کرده است، گفت: شهرداری براساس حکم قانونی برای تخریب اضافه بنا اقدام کرد اما مالک با استفاده از سگ شکاری و بادیگارد،‌ مانع ورود ماموران برای اجرای حکم شورای عالی شهرسازی و حکم دادگستری شد.

وی با بیان اینکه بنای هتل دو متر و 20 سانتی متر در ارتفاع و 625 متر در طبقات و بالکن‌ها تخلف دارد، گفت: بخش‌های اضافه باید تخریب شود.

پاک‌فطرت اضافه کرد: شهرداری سه شنبه گذشته حکم تخریب را به مالک اعلام و روز جمعه عملیات تخریب را اغاز کرد اما مشخص شد علاوه بر دو متر و 20 سانتی متر تخلف، طبقه اضافه دیگری نیز احداث شده که توسط ماموران تخریب شد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه بالابر آتش‌نشانی با طول بیشتر از 30 متر،‌امکان تردد در خیابان رودکی و محل احداث این هتل را ندارد، گفت: به لحاظ ایمنی اگر آتش‌سوزی یا مشکلی در طبقات بالای این ساختمان حادث شود،‌ امکان امدادرسانی بسیار سخت خواهد بود.

پاک‌فطرت با اشاره به حکم شورای عالی شهرسازی گفت: باید دو طبقه دیگر از این هتل تخریب شود و شهرداری شیراز هم به دنبال ابطال پرونده این دو طبقه است، ضمن اینکه خسارت دو طبقه‌ای که مجوز داشته را به مالک پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha