• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95021307522
  • منبع : نمایندگی قزوین

‌مدیرکل میراث فرهنگی استان:

گردشگری در قزوین با تخریب بافت تاریخی شهر رونق نمی‌گیرد

گردشگری در قزوین با تخریب بافت تاریخی شهر رونق نمی‌گیرد

ایسنا/قزوین ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به اینکه گردشگری مقوله‌ای علمی است و با فرامین آمرانه رونق پیدا نمی‌کند، گفت: مسئولانی که بافت تاریخی شهر را از بین می‌برند، نباید تقاضا کنند که قطار گردشگری در قزوین توقف کند.

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به اینکه گردشگری مقوله‌ای علمی است و با فرامین آمرانه رونق پیدا نمی‌کند، گفت: مسئولانی که بافت تاریخی شهر را از بین می‌برند، نباید تقاضا کنند که قطار گردشگری در قزوین توقف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، محمدعلی حضرتی در مراسم تجلیل از خادمان ستاد اجرایی تسهیلات سفر استان قزوین اظهار کرد: حضور مسافران در ایام نوروز در شهر قزوین ملموس بود و نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشت.

وی اعلام کرد: ظرفیت مراکز اقامتی استان از بیست‌وچهارم اسفندماه تکمیل شده بود و کاملا مشخص بود که استان قزوین به سوی مقصد گردشگری شدن پیش می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: برخی از مسئولان وارد حوزه‌های غیرتخصصی می‌شوند و اظهار نظر می‌کنند که چرا قطار گردشگری در قزوین توقف نمی‌کند، باید به این مسئولان عنوان کرد که قطار گردشگری تنها در استان‌هایی توقف می‌کند که آثار تاریخی ثبت شده‌ی جهانی داشته باشد.

وی ادامه داد: مسئولانی که آثار تاریخی را تخریب می‌کنند و بافت تاریخی شهر را از بین می‌برند، نباید تقاضا کنند که قطار گردشگری در قزوین توقف کند.

حضرتی تاکید کرد: مقوله‌ی گردشگری فرآیندی خارج از تصوراتی است برخی از مسئولان دارند، چراکه در حال حاضر شرایط عمومی میزبانی در قزوین فراهم نیست و در ابتدا باید زیرساخت‌ها را ایجاد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افزود: باغستان قزوین برای ثبت جهانی آماده بود که برخی از مسئولان شهری برای احداث پل، 13 هکتار از از باغستان سنتی را از بین بردند و با این روند چگونه می‌توان انتظار داشت که گردشگر خارجی از قزوین بازدید کند.

حضرتی خاطرنشان کرد: پرده‌خوانی یکی از برنامه‌های نوروز امسال بود که احیای آن را در مجموعه‌ی دولتخانه‌ی صفوی شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha