• سه‌شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 95021408674
  • منبع : نمایندگی البرز

رییس کل دادگستری استان البرز:

هیات نظارت بر حقوق شهروندی، نقش اساسی در حراست از قانون دارد

هیات نظارت بر حقوق شهروندی، نقش اساسی در حراست از قانون دارد

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: هیات نظارت بر حقوق شهروندی نقشی اساسی و محسوس در دفاع از حقوق شهروندان و حراست از قانون دارد.

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: هیات نظارت بر حقوق شهروندی نقشی اساسی و محسوس در دفاع از حقوق شهروندان و حراست از قانون دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجوین ایران (ایسنا) منطقه البرز، فاضلیان در نخستین نشست «هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی استان البرز»، یکی از اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی در سال‌های اخیر را ایجاد «هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی» دانست و گفت: این بازرسی‌ها و نظارت‌ها اکنون تبدیل به قانون شده است و در راستای دفاع از حقوق شهروندان، حراست از حقوق آن‌ها و نظارت بر اجرای قوانین نقش مهمی در دادسراها، بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها ایفا می‌کند.

وی با اشاره اینکه تاکنون گزارش‌های ارائه شده توسط این هیات در استان البرز بیانگر تلاش‌ها برای انجام وظایف قانونی است و برنامه فشرده‌ای تدارک دیده شده، متذکر شد: باید این بازرسی‌ها به صورت مداوم ادامه یابد و با خاطیان و متجازوان به حقوق شهروندان در هر جایگاهی برخورد شود.

فاضلیان تصریح کرد: این هیات نقشی اساسی و محسوس در دفاع از حقوق شهروندان و حراست از قانون دارد که برای این منظور باید اعضای ثابت و غیر ثابت اهتمام ویژه‌ای در انجام وظایف قانونی خود داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش گزارش‌های مردمی در بررسی‌های این هیات، اظهار کرد: گزارش‌های میدانی این هیات به همراه گزارش‌های مردمی می‌تواند به نظارت دقیق بر عملکرد بخش‌های مختلف کمک کند و نقشی بازدارنده در تخلفات داشته باشد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز تصریح کرد: منکر وجود مشکلات در بخش‌های انتظامی، زندان‌ها و دادسراها نیستیم که برای شناسایی و حل این مشکلات هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی می‌تواند ورود داشته باشد تا زمینه برای برخورد جدی با تخلفات مختلف فراهم شود برای اینکه هیچ نوع اغماض در حوزه تخلفات مالی و اداری را پذیرفتنی نمی‌دانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha