• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95022012267
  • خبرنگار : 30057

دو دانشمند دانشگاه بقیةالله در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان

دو دانشمند دانشگاه بقیةالله در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان

معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله از قرار گرفتن دو دانشمند این دانشگاه در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان خبر داد و گفت: همچنین این دانشگاه در سال 2015 در بین یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.

معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله از قرار گرفتن دو دانشمند این دانشگاه در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان خبر داد و گفت: همچنین این دانشگاه در سال 2015 در بین یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا،‌ دکتر مرتضی ایزدی در هفتمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه (جشنواره باقرالعلوم علیه السلام)- یادواره پورسینا، مرجعیت علمی شدن را از برنامه‌های راهبردی دانشگاه بقیةالله دانست و اظهار کرد: در این راستا این دانشگاه در تلاش است تا به سمت ایجاد دانشگاه حکمت بنیان و مبتنی بر علوم انسانی حرکت کند.

وی نسل اول دانشگاه‌ها را دانشگاه‌های آموزش بنیان، نسل دوم را دانشگاه‌های پژوهش بنیان، نسل سوم را دانشگاه‌های کارآفرین و ثروت‌آفرین و نسل چهارم دانشگاه‌ها را دانشگاه پیشرو در تولید فناوری‌های نرم، حکمت بنیان و مبتنی بر علوم انسانی دانست.

ایزدی با اشاره به شاخص‌های مرجعیت علمی شدن خاطرنشان کرد: دارا بودن استاد مرجع با شاخص بالای هرش و در فهرست یک درصد مقالات دارای استناد بالا و داغ، مجله دارای شاخص هرش بالا و وجود سازمان‌هایی در فهرست یک درصد از جمله شاخص‌های مرجعیت علمی به شمار می‌رود.

وی با بیان این که در حال حاضر دو نفر از محققان دانشگاه بقیةالله در زمره دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند، یادآور شد: علاوه بر آن تعداد مقالات ارائه شده در همایش خارجی از سوی دانشگاه بقیه‌الله افزایش یافته است، به گونه‌ای که تعداد مقالات ارائه شده در همایش‌های بین‌المللی در سال 90 به 102 مقاله، در سال 91 به 92 مقاله، در سال 93 به 34 مقاله و در سال 94 این تعداد به 225 مقاله افزایش یافته است.

معاون تحقیقاتی دانشگاه بقیةالله از قرار گرفتن این دانشگاه در بین 10 دانشگاه کشور در نظام رتبه‌بندی ESI در سال 2015 گفت: این دانشگاه پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی کرمان قرار گرفته است.

معاون تحقیقاتی دانشگاه بقیةالله با تاکید بر این که این دانشگاه در سال 91 موفق به کسب رتبه دوم پژوهشی در ارزشیابی پژوهشی دانشگاه‌های همتراز شده است، ادامه داد: علاوه بر آن در سال 94، مقام اول پژوهشی در میان بیمارستان‌های آموزشی کشور را کسب کردیم.

معاون تحقیقاتی دانشگاه بقیةالله با اشاره به راهکارهای افزایش شتاب علم و فناوری در این دانشگاه اظهار کرد: تحول در نظام رتبه بندی و تشویق اساتید و دانشجویان، تجهیز سخت‌افزاری و نرم افزاری دانشگاه، تقویت روحیه همکاری، توسعه دیپلماسی علم و فناوری، افزایش بهره‌وری پژوهش، افزایش بودجه پژوهشی و استفاده از نخبگان برجسته جهان در پروژه‌های کلان از جمله راهکارهای افزایش شتاب علم و فناوری کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha