• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95022113028
  • منبع : نمایندگی مازندران

گلایه 500 پرسنل بیمارستان بهشهر از پرداخت نشدن معوقات

گلایه 500 پرسنل بیمارستان بهشهر از پرداخت نشدن معوقات

ایسنا/مازندران رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر گفت: این بیمارستان از بیمه‌ها بابت مورد پذیرش قرار نگرفتن تعرفه‌های جدید درمان مطالبات زیادی دارد که قطعا در صورت به روز شدن تعرفه‌های پرداختی، بیمارستان می‌تواند به تعهد خود نسبت به پرداخت اضافه حقوق پرسنل عمل کند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر گفت: این بیمارستان از بیمه‌ها بابت مورد پذیرش قرار نگرفتن تعرفه‌های جدید درمان مطالبات زیادی دارد که قطعا در صورت به روز شدن تعرفه‌های پرداختی، بیمارستان می‌تواند به تعهد خود نسبت به پرداخت اضافه حقوق پرسنل عمل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، اسلام بابانژاد در حاشیه افتتاح بخشهایی از بیمارستان، اظهار کرد: این بیمارستان در سال 1310 ساخته شد. این بیمارستان، نخستین بیمارستان شهرستان بهشهر است و تا 65 سال تنها بیمارستان شرق مازندران محسوب می‌شد و پس از آن بیمارستان های دولتی و خصوصی در منطقه ساخته شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر با بیان اینکه این بیمارستان 500 پرسنل دارد، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته 30 نفر نیروی جدید به کادر درمانی اضافه شدند اما همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم و اکثر پرسنل این بیمارستان 2 برابر شیفت موظفی خود ارائه خدمت می‌دهند.

وی افزود: پرسنل بیمارستان باید همیشه از روحیه شادابی برخوردار باشند تا با ارائه خدمات کارآمد موجب رضایتمندی بیماران شوند اما قطعا فشار حجم بالای ساعت کار موجب خستگی پرسنل می‌شود و با وجود محدودیت‌ها باید برای ارتقاء سطح سلامت، نیروی جدید اضافه شود.

بابانژاد با اعلام اینکه تاکنون پرسنل بیمارستان امام 7 ماه مطالبه معوقه دارند، اظهار کرد: از مشکلات عمده اجرای طرح تحول سلامت در این بیمارستان، کمبود منابع برای پرداخت مطالبات معوقه پرسنل است که به همین دلیل نارضایتی 500 نفر از پزشکان و پرسنل این بیمارستان را به همراه داشته است. متناسب با درآمد بیمارستان، حقوق پرسنل افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در طرح تحول نظام سلامت بسته هایی تدوین شد که از جمله آنها کاهش پرداختی بیماران، بهسازی و نوسازی فضای بیمارستانها و خرید تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار گرفته است.

بابانژاد افزود: پیش از آغاز طرح تحول سلامت، بیمارانی که در بیمارستان بستری می‌شدند حداقل 30 درصد هزینه درمان را پرداخت می‌کردند اما پس از اجرایی شدن این طرح هزینه پرداختی از جیب بیمار به کمتر از 5 درصد رسید. طبق نظرسنجی که همه ساله در بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر انجام می‌شود رضایت مندی مردم از ارائه خدمات پیش از آغاز طرح تحول سلامت 65 درصد و پس از اجرایی شدن طرح بیش از 85 درصد بوده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر گفت: با وجود آن که هر اتاق این بیمارستان ظرفیت 3 تا 4 بیمار را دارد اما در هر اتاق 10 تخت با فاصله بسیار کم تعبیه شده و همه پرسنل با حداکثر توان در حال ارائه خدمت هستند. هزینه اجرای پروژه بهسازی و نوسازی فضای بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر 6.5 میلیارد تومان برآورد شده است. تاکنون 2.5 میلیارد تومان از این اعتبار محقق شده و هنوز به 4 میلیارد تومان دیگر برای استانداردسازی این بیمارستان نیاز است.

بابانژاد بیان کرد: با ارزیابی‌های انجام شده میزان اعتبار تخصیص یافته در 2 سال گذشته به بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر در طول عمر 85 ساله این بیمارستان بی‌سابقه بود که این امر با توجه به طرح تحول نظام سلامت صورت گرفت.

به مناسبت دومین سال اجرای طرح تحول نظام سلامت، مراسم افتتاحیه پروژه‌های بخش تالاسمی، رادیولوژی دیجیتال، داروخانه، انبار دارویی، انبار کالا و نمازخانه بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر با حضور نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرماندار، امام جمعه و چند تن از مسئولین شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha