• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 95022213845
  • خبرنگار : 71464

فیش‌های حقوقی نجومی قربانی گرفت

رئیس کل بیمه مرکزی استعفا کرد

رئیس کل بیمه مرکزی استعفا کرد

در ادامه جنجال فیش‌های حقوقی‌ مدیران بیمه مرکزی، ساعاتی پیش محمد ابراهیم امین، رییس کل این شرکت متن نامه استعفای خود را منتشر کرد.

در ادامه جنجال فیش‌های حقوقی‌ مدیران بیمه مرکزی، ساعاتی پیش محمد ابراهیم امین، رییس کل این شرکت متن نامه استعفای خود را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در حالی که طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر حقوق‌های چند صد میلیون تومانی مدیران بیمه مرکزی در فضای مجازی منتشر شد، روز گذشته وزارت اقتصاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اطلاق عناوینی چون «حقوق 80 میلیون تومانی» و «چند ده میلیونی» برداشت‌هایی نادرست و شتاب‌زده بوده است. با این حال امروز رییس کل بیمه مرکزی با تسلیم استعفای خود بر درستی انتقادات مطرح شده صحه گذاشت.

متن استعفای رئیس‌کل بیمه مرکزی به شرح زیر است:

"برادر گرامی و ارجمند جناب آقای دکتر علی طیّب‌نیا

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

با سلام؛

شرمنده‌ام که در حوزه مسئولیت اینجانب پیشامدی سامان‌دهی و به اجرا گذاشته شد که مایه هجمه گسترده رسانه‌ای به بیمه مرکزی، جناب‌عالی و در نهایت دولت محبوب تدبیر و امید را فراهم ساخت. از این بابت از مردم شریف ایران، اهالی صنعت بیمه و به‌ ویژه شخص جناب‌عالی پوزش می‌طلبم.

اینجانب با ابراز اعتماد و تمایل جناب‌عالی که به دانایی و پاک‌دامنی‌تان اعتماد راسخ داشتم و دارم، از امتیازات مادی بخش غیردولتی که حداقل دو برابر بیمه مرکزی بود، چشم پوشیدم و تنها بدین خیال که تسلط کارشناسی، توان مدیریتی و اراده شخصی لازم برای اصلاح امور صنعت بیمه را دارم، این مسئولیت خطیر را پذیرفتم.

احیاء توانگری مالی شرکت‌های بیمه، بهبود و ضابطه‌مند ساختن شرایط احراز مشاغل کلیدی در صنعت بیمه، پالایش وضعیت نمایندگان بیمه‌ای، محاسبه کسری ذخایر شرکت‌های بیمه و اقدام برای شفاف‌سازی صورت‌های مالی و جلوگیری از شناسایی سودهای موهوم، سامان‌دهی مدیریتی و مالی شرکت بیمه دی که در معرض ورشکستگی قرار داشت و از همه مهم‌تر اقدام قانونی و مدیریتی برای احقاق حقوق بیش از یک‌صد هزار زیان‌دیده بیمه توسعه که بی‌پناه و بی‌رسیدگی و پاسخ‌گویی رها شده بودند و بسیاری هم زندانی، از اقدامات مهم قابل ذکر است. صنعت بیمه اکنون دارای سامانه‌ای اطلاعاتی است که داده‌های بیمه‌ای را از مرکز تولید برداشت و با ذخیره‌سازی در سرورهای قدرتمند بیمه مرکزی ج.ا. ایران قرار می‌دهد تا سامانه‌های مختلف نظارتی، مالی، اتکایی، بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری، نمایندگان، کارگزاران و غیره شاخص‌های مورد نظر را تهیه تا مدیران در ایفای وظایف قانونی‌شان مورد استفاده قرار دهند. درواقع چتر نظارتی و کنترلی بیمه مرکزی ج.ا. ایران با طراحی این سامانه‌ها و شاخص‌های مرتبط طی دو سال و نیم اخیر جامع، کامل و بدون خلل شده است و نهاد ناظر می‌تواند به صورت برخط بر همه فعالیت‌های بیمه‌گری، مالی، اتکایی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه اشرافِ به‌لحظه (Online) داشته باشد و به سرعت، انحراف از معیارها و ضوابط را شناسایی و اندازه‌گیری نماید.

دو قانون مهم و به نسبت پیشرفته شخص ثالث و صندوق بیمه حوادث طبیعی که اینجانب از سوی دولت وظیفه دفاع از مفاد آنها را در صحن مجلس داشتم، به‌حمدالله با تغییرات مدّ نظر به تصویب مجلس محترم رسید.

میزان اتکایی اجباری بیمه مرکزی از ۵۰ درصد و ۲۵ درصد به ۲۵ و ۱۰ درصد کاهش یافت و به لحاظ تشکیلاتی و سازمانی نیز اقدامات زمینه‌ساز برای تشکیل یک شرکت بیمه اتکایی ملّی از مجموعه منابع مالی و انسانی معاونت اتکایی بیمه مرکزی فراهم شده و فقط نیازمند مجوّز قانونی برای تأسیس و فعالیت می‌باشد. مشخصاً این اقدام اینجانب موجبات دشمن‌تراشی جدّی در داخل را فراهم ساخت.

هم‌چنین آیین‌نامه‌ها و مقررات لازم برای اِعمال این نظارت تدوین و به تصویب شورای‌عالی بیمه رسیده است که به اتکای این بستر مقرراتی و سامانه‌های اطلاعاتی مذکور، هیچ فعالیتی در شرکت‌های بیمه از چشم نهاد ناظر پنهان نیست و تنها اقتدار مدیریتی و اعتماد به نفس مدیران ارشد بیمه مرکزی است که می‌تواند ضامن اجرای بدون تعلل و تسامح وظایف حاکمیتی محوّله باشد.

با آنچه رخ داد این اقتدار و اعتماد به نفس تضعیف شد و احیای آن مستلزم انتصاب مدیران شایسته جدیدی است که چنین ضرباتی نخورده باشند و امیدشان به اصلاح امور را از دست نداده باشند.

در چنین فضا و شرایطی ادامه کار برای اینجانب بسیار دشوار است. اِعمال مقتدرانه و بی‌کم و کاست ضوابط و مقررات و برقراری انضباط مالی و مدیریتی در ۳۰ شرکت، ۱۰۰۰ کارگزاری و حدود ۴۰ هزار نمایندگی بیمه از فردی که مهم‌ترین سرمایه زندگی و کار وی یعنی صداقت و پاک‌دستی‌اش، مورد سئوال قرار گرفته و در منظر عموم مخدوش شده، ممکن نیست.

با سپاس و قدردانی صمیمانه از حمایت بی‌دریغ جناب‌عالی و پوزش از آنچه که نتوانستم انجام دهم، استعفای خود را تقدیم و استدعا دارم با بازنشستگی اینجانب موافقت فرمایید.

آرزو دارم در سایه توجّهات و عنایات باری‌تعالی همواره سلامت، سرفراز و عاقبت به خیر باشید."

همچنین منابع مطلع در وزارت اقتصاد اعلام کردند که تا ساعاتی دیگر موافقت وزیر اقتصاد با استعفای رئیس کل بیمه مرکزی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۳:۱۵

دوصد گفته چون نيم کردار نيست

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۳:۳۰

پس حقوقهاي 80 ميليوني که برده چي ميشه؟؟؟؟ بايد بياد جواب بده. بازنشستگي چيه؟

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۳:۴۸

تو اين قضيه چند نکته هست که بايد بهشون توجه شه..اولا بر خلاف اينکه استعفا بد دونسته ميشه تو اين موارد اتفاقا اگر يه کار مثبت باشه همين استعفاست...نکته بعدي رسانه‌اي شدن و البته رسيدگي به ماجراست که باز جاي خوشحاليه که تو اين دولت انجام شد وگرنه تو دولتهاي قبلي و مخصوصا دولت فخيمه قبل به طور خاص داستان تامين اجتماعي رو يادمونه که اب از اب تکون نخورد. البته نقش صدا وسيما رو هم که به تخفلات نچناني در دولت قبل نپرداخت ولي اين تخلف رو تو بخشهاي خبر پوشش کامل داد باید اضافه کرد که یه رفتار دوگانه اين ر سانه است..البته اون موقع که تا اون اخراي دولت کريمه شون کسي جرات نداشت بگه اينا بالاي چشمشون ابروئه

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۳:۴۹

مساله بيش از اين چيزابوده استعفا داده گندش درنياد

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۴

پرداخت اين مبالغ به مديران ارشد بيمه مرکزي کاملا قانوني و مطابق قوانين و مقررات بوده است. با توجه به فشارهاي زياد اين مبالغ به حساب بيمه مرکزي عودت داده شد. اين هم از پاکدامني رئيس کل محترم بيمه مرکزي بود چه بسا اگه يکي از مديران دولت قبل بود با کمال پررويي بدون عذرخواهي ميلياردها تومان به خود تخصيص مي دادند. در صورتي که معوقات حقوق چند ساله آنها عودت داده شد. اميدوارم بدون آگاهي اظهارنظر نکنيم.بخدا مجبور نيستيم راجع به هر موضوعي در کشور اظهار نظر کنيم وقتي اطلاعات دقيقي نداريم و صرف برچسب اختلاس و به مديران پاکدامني چون آقاي امين بچسبانيم.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۳:۵۹

پس اگر هجمه بوده چرا جدا شدي ؟

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۴:۵۴

من يه سوال از رئيس بيمه و وزير اقتصاد دارايي دارم چطوري ميشه يک در نفر در سازمان دولتي 175 ساعت اضافه کار داشته باشه و بعد 4.800.000 تومان اضافه کاري بگيره هرچه سريعترنحوه محاسبه اونو به مردم توضيح بدين؟ چطور ميشه که يه افسر نيروي انتظامي تو مرز خدمت کنه و 2.000.000 ناخالص حقوقش باشه نحوه محاسبه اينم بگيد؟ چطوري ميشه که کسي که حقوق و درامدش زير 3.500.000 تومان است زير خط فقره بعد حداقل حقوق 95 زير يک ميلیون تومن ميشه؟

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۶:۰۴

بازم خوبه فضاي مجازي هست..

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۹:۰۲

اول اينکه شايد استعفاي جناب امين نوعي فرار به جلو تلقي شود و قطعا وزير اقتصاد با استعفاي ايشان موافقت نخواهد کرد.ثانيا از انصاف و حق نگذريم و عملکرد قدرتمند و فوق العاده دقيق و شجاعانه رييس کل بيمه مرکزي بر ساماندهي بازار بيمه و نظارت بر نمايندگان را نبايد فراموش کنيم.بنظرم دکتر امين ژنرال ساماندهي بيمه در کشور است.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۹:۴۷

اگر يك روزى تحقيق درستى راجع به تخلفات تامين اجتماعى و شركت شستا انجام شودميفهميم چه رقمهايى داره به صورت غيرقانونى به جيب بعضى مديران ميره

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۹:۴۸

با سلام قبل از اين که با بازنشستگيش موافقت بشه بايد تکليف اين حقوق هايي را که گرفتن معلوم کنن.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۲۱:۵۹

آقاي امينها مقصر نيستند بي قانوني باعث اينگونه خلافهاست ولي براي 45تومان پول نان که خودشان گران کرده اند و گفتند پولش را ميدهيم هر روز به رخ مردم بدبخت ميکشند

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۲۲:۰۸

همين که براي اولين بار مديري پيدا شده و عذرخواهي کرده و استعفا داده قابل تقدير است.. تا کنون هر چه ديده ايم، مسئولان بعد از رسوايي نه تنها مسووليت نپذيرفته و عذرخواهي نمي کنند، طلبکار هم مي شوند..

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۲۳:۰۰

مرد مومن مردم تو اين مملکت با مشکل شکم خانواده شان را سير ميکنن با سيلي صورت خوردشان سرخ نگه ميدارن

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۳ ۲۳:۴۸

باسلام پس چرا استعفا داد و همون کسي ک 78مليون حقوق ايشون هست امد جاي اقاي امين ،ما عادت داريم بخاطر کوتاه کردن مسائل و سرپوش گذاشتن روش اينطوري تمومش کنيم ،

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۵

من بارها بخاطر جلوگيري از پيگيري سياستها و برنامه هاي تقويتي خصوصي سازي بيمه هاي دولتي و ايجاد بخش خصوصي (بخوانيد تسهيم منافع) و تحميل هزينه هاي گزاف به عموم مردم از طريق افزايش تعرفه هاي بيمه هاي اجباري و توافق با برخي بيمه گذاران ساير رشته هاي بيمه براي تعين تعرفه هاي غير واقعي ضربه و لطمات جبران ناپذيري را متحمل شده ام و تا حالا هم تاوان دارم پس مي دهم بزرگترين حرفي كه توي صحبت و استعفا نامه ايشان بايد معني بشه خلاصه اش اينه كه ايشون با آزاد سازي تعرفه هاي بيمه بزرگترين خدمت رو به 30 شركت بيمه و 1000 كارگزار و..... بزرگترين اجحاف يا .... رو به دولت و مردم كرد.