• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95022616258
  • خبرنگار : 71191

بزنگاه‌های حفاظتی میراث فرهنگی فعال شدند

بزنگاه‌های حفاظتی میراث فرهنگی فعال شدند

«طرح ساماندهی پایگاه‌های حفاظتی در سطح موزه ملی، سعدآباد و نیاوران آغاز شد. اجرای این طرح در همه‌ موزه‌های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی نیز لازم الاجراست و در دستور کار آینده یگان قرار گرفت.»

«طرح ساماندهی پایگاه‌های حفاظتی در سطح موزه ملی، سعدآباد و نیاوران آغاز شد. اجرای این طرح در همه‌ موزه‌های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی نیز لازم الاجراست و در دستور کار آینده یگان قرار گرفت.»

به گزارش ایسنا، کمیسیون ساماندهی پایگاه‌های حفاظت در راستای سیاست‌های کلان سازمان در بحث ساماندهی مجموعه‌های تحت پوشش، در ابعاد نیروی انسانی، آموزش، تامین تجهیزات و ماموریت‌های محوله، با هدف رفع مشکلات و چالش‌های پیش‌ رو و ارتقای سطح توانمندی مقرهای حفاظتی با حضور فرمانده یگان حفاظت، معاونان و مدیران ستادی، مسئول پایگاه و جمعی از کارکنان در دفتر حفاظت مجموعه سعدآباد برگزار شد.

سردار رحمت الهی، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این کمیسیون با تاکید بر اهمیت ویژه واحدهای عملیاتی به عنوان بازوی توانمند یگان حفاظت در تامین اهداف ماموریتی و حفاظت کلان در سطح مجموعه‌های تحت پوشش، از مقرهای یگان در 31 استان و پایگاه‌های حفاظتی در سطح تهران به عنوان واحدهای اجرایی و به ویژه از مقرهای سعدآباد، نیاوران، موزه ملی و کاخ گلستان به عنوان مهمترین پایگاه‌های موجود و بزنگاه‌های حفاظتی نام برد.

وی در ادامه با توجه به نوع ماموریت و وظایف محوله واحدهای اجرایی در تامین حفاظت اموال منقول و غیرمنقول و برقراری امنیت و انتظام‌بخشی در مجموعه‌ها، جنس کار اینگونه واحدها را چند وجهی و دارای ماهیتی حفاظتی – امنیتی و انتظامی دانست و با بیان اهمیت ساماندهی پایگاه‌های حفاظت، هدف از برگزاری اینگونه کمیسیون‌ها را به دست آوردن اجماع‌نظر در بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود و تسهیل در انجام بهینه ماموریت‌های محوله بیان کرد.

فرمانده یگان حفاظت همچنین با اشاره به چهار فرایند اصلی ساماندهی نیروی انسانی، تجهیز، آموزش و انجام ماموریت به عنوان شاخصه‌های عملیاتی هر مجموعه، اظهار کرد: تامین امکانات و تجهیز نیروی انسانی واحدهای اجرایی، عاملی بازدارنده در وقوع جرایم و فاکتوری در جهت افزایش بهره‌وری است.

او همچنین با اشاره به طراحی لباس فرم کارکنان یگان حفاظت، از تصویب و اجرای طرح مذکور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سردار رحمت الهی در ادامه در حوزه ماموریتی با تاکید بر لزوم اشرافیت کامل کارکنان بر محیط و نوع مسئولیت محوله، با درخواست رعایت انضباط معنوی توام با انضباط ظاهری از سوی پرسنل، بهره‌گیری از المان‌های خاص با ایجاد بار روانی مثبت در محیط کار را سرلوحه تحقق اهداف مامویتی یگان حفاظت دانست.

او با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های کیفی و مهارتی کارکنان به صورت آکادمیک و حین خدمت در جهت ارتقای تخصص و مهارت شغلی، تهیه و ابلاغ سرفصل‌های آموزشیِ مرتبط با ماموریت‌های یگان را از الویت برنامه‌های آینده یگان عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح ساماندهی پایگاه‌های حفاظتی در سطح موزه ملی، سعدآباد و نیاوران، اجرای طرح مذکور را در کلیه موزه‌های تحت پوشش لازم الاجرا و در دستور کار آینده یگان اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha