• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95022616399
  • منبع : نمایندگی البرز

رییس دانشگاه خوارزمی تاکید کرد

ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای، سیاست دانشگاه خوارزمی

ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای، سیاست دانشگاه خوارزمی

رییس دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های این دانشگاه بررسی رشته‌های موجود و ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای مورد نیاز جامعه است .

رییس دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های این دانشگاه بررسی رشته‌های موجود و ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای مورد نیاز جامعه است .

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، دکتر محمد علی سبحان اللهی، رئیس دانشگاه خوارزمی، در جلسه انعقاد این تفاهم نامه ضمن معرفی دانشگاه خوارزمی و دانشکده‌های موجود بابیان این مطلب گفت: پتانسیل بالا، تعداد اعضای هیأت علمی بویژه نیروی جوان هم در بخش آموزش و هم در بخش پژوهش از جمله مواردی است که زمینه ساز ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های دانشگاه خوارزمی، بررسی رشته‌های موجود و ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای مورد نیاز جامعه است و دانشگاه خوارزمی به عنوان مرجع آموزش عالی در استان البرز، مسئول ارزیابی و نظارت بر مؤسسات آموزش عالی دیگر است و از همکاری علمی و فنی با سازمان آب منطقه‌ای استان البرز استقبال می‌کند و این فرصت را مغتنم می‌شمارد.

در ادامه مهندس پارسا، مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای استان البرز گفت: با توجه به تازه تأسیس بودن سازمان آب منطقه‌ای استان البرز طی مدت سه سال سعی در تجهیز هر چه بهتر این سازمان داشتیم.

پارسا با ذکر برخی پروژه های اجرا شده و در دست اقدام گفت: با نظر به تأکید وزیر علوم، بر ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، یکی از اهداف سازمان آب منطقه‌ای استان البرز، استفاده مناسب از ظرفیت‌های دانشگاه، فرهنگ سازی و علمی کردن این مسأله و به دنبال آن، اطلاع رسانی عمومی است؛ زیرا هنگامی که موضوعی جنبه علمی داشته باشد، از نظر اجتماع به صورت یک ضرورت در می‌آید و پذیرش و مشارکت اجتماعی افزایش می‌یابد.

وی افزود: استان البرز با داشتن مساحت کم نسبت به جمعیت بالای 2.5 میلیون نفری، بیشترین میزان مصرف آب شرب را دارد که تفاوت بسیار بالایی با متوسط کشوری دارد.

گفتنی است برخی موضوعات تفاهم نامه بدین شرح است: اجرای پروژه های تحقیقاتی – کاربردی با محوریت طرح تعادل بخشی آب زیرزمینی، مدیریت منابع آب زیرزمینی و مطالعه آب‌های ژرف، هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی در راستای نیازهای تحقیقاتی استان و اولویت‌های مصوب کمیته ی تحقیقات آب منطقه‌ای، ارائه سمینارها، دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت به منظور ارتقای توان علمی کارشناسان و محققان شرکت، انجام بازدیدهای متقابل علمی برای دانشجویان، استادان و کارشناسان، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، استفاده از کتابخانه‌ها، امکانات و ... .

در پایان این جلسه تفاهم نامه به امضای رئیس دانشگاه خوارزمی و مدیر عامل سازمان آب منطقه‌ای استان البرز رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha