• شنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95030100235
  • خبرنگار : 71424

تجمع دانش‌آموزان و اولیای مدارس فرزانگان مقابل آموزش و پرورش شهرتهران

تجمع دانش‌آموزان و اولیای مدارس فرزانگان مقابل آموزش و پرورش شهرتهران

تعدادی از دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدرسه فرزانگان تهران در اعتراض به قطع ورودی مدرسه "فرزانگان 1 " در پایه دهم در سال تحصیلی جدید در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهر تهران تجمع کردند.

تعدادی از دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدرسه فرزانگان تهران در اعتراض به قطع ورودی مدرسه "فرزانگان 1 " در پایه دهم در سال تحصیلی جدید در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهر تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، یکی از دانش آموزان فارغ التحصیل این مدرسه در توضیح علت حضور در مقابل ساختمان آموزش و پرورش گفت: علت این اعتراض تصمیمات ناگهانی است که برای این مدرسه اتخاذ شده است و هیچ برنامه‌ای برای آن وجود ندارد.

وی افزود: پیش از عید امسال اعلام شد که فرزانگان 1 تهران به علت مازاد جمعیت ورودی جدید نخواهد داشت. پس از آن گفته شد که ورودی‌های جدید و فارغ التحصیلان مدرسه راهنمایی فرزانگان 1 به فرزانگان 6 منتقل خواهند شد، این در حالی است که مدرسه فرزانگان 6 امکانات و فضای تحصیلی مناسبی ندارد. از سوی دیگر شنیده می‌شود که تعدادی از کادر این مدرسه اخراج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، یکی از والدین حاضر در این تجمع نیز با بیان اینکه پس از اینکه فرزانگان 1 مستقیما زیر نظر آموزش و پرورش رفت معضلات ما بیشتر شد گفت: با توجه به محدودیت‌های 8 ساله آموزش و پرورش در این مدارس با عملکرد نامناسب، تیشه به ریشه مدارس فرزانگان می‌زنند.

وی ادامه داد: وقتی که فرزانگان 1 امسال ورودی ندارد به معنای آن است که برای سال‌های آینده نیز برنامه‌ای نخواهد داشت و احتمال تعطیلی و انحلال آن وجود دارد.

نماینده اولیای تجمع کننده اظهار کرد: مدرسه فرزانگان 1، 40 سال قدمت دارد و دانش آموزان آن افتخارات بسیاری رقم زدند. متاسفانه نظارت نامناسب آموزش و پرورش در این مدارس افت کیفیت آموزشی را رقم زده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۱۶:۰۸

اى كاش اين اعتراضات واقعاً نتيجه بدهد.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۱۶:۱۸

ظاهرا آموزش و پرورش به دنبال استفاده آموزشگاهي از مدرسه فرزانگان يک است. به دليل اينکه اين مدرسه داراي امکانات آزمايشگاهي غني است!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۱۷:۳۴

امروز اوليا براي احقاق حق فرزندانشون( نخبه هاي ايران) جلوي آموزش و پرورش جمع شدند ولي مسئول مربوطه جوابگو نبودن و نهايتا جلسه اي با مسئول بازرسي مدارس برگزار شد كه طبق معمول جوابگويي به روز ديگه اي ارجاع شد!!!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۱۷:۵۳

اين دردسر ها از وقتي شروع شد که نظارت به سمپاد از رياست جمهوري به وزارت آموزش پرورش انتقال داده شد. واقعا تاسف آوره که تا اين حد نسبت به پر افتخار ترين دبيرستان دخترانه کم توجهي ميشه.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۱۷:۵۸

(ادامه)اي کاش به دنبال جبران لطماتي باشند که طي دوران بعد از اقاي اژه اي به پيکره ي اين مدارس وارد شد به جاي اينکه بيش از اين در پي ضربه زدن به اين ساختار و اين مدارس که به حق به سختي و خون دل خوردن افراد دلسوزشان تا کنون پايدار مانده اند باشند.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۱۸:۰۰

هربار مراجعه يک پاسخ را به همراه دارد! هربار به نحوي افراد را پراکنده ميکنند و فقط وعده هاي پوچ ميدهند، يکبار ميگويند اصلا مدرسه همينجا خواهد ماند يکبار ميگويند کادر همين است مکان جاي ديگر، يک بار ميگويند اصلا فرقي بين سمپاد و نمونه دولتي نيست و اين مدارس بايد کنار گذاشته شوند!!! دبيرستان فرزانگان تهران که بعد از افزايش تعداد اين مراکز نامش به فرزانگان ? تهران تغيير يافت، با همه ي افتخاراتش، با همه ي افراد بزرگي که تربيت کرده که در سطوح کشوري‌ و بين المللي موفقيت هاي بزرگ داشتند و کمک هاي مهمي در راه پيشرفت کشور و حتي جهان داشته اند، با همه ي کادرش با همين ساختمانش، با امکاناتش و با برگزاري کلاسهاي المپياد و پژوهشي اش، با کارگاه هاي علوم و هنري اش و با خيلي ديگر از اين چيزهاست که فرزانگان شده است! تکه تکه کردن اين ها ديگر فرزانگاني باقي نمي گذارد... با اينکار در‌واقع به مرور چيزي از فرزانگان باقي نخواهد ماند... ديگر خبري از ان خروجي هاي خوب نخواهد بود... اي کاش مسئولين بهتر ببينند چه چيزي به صلاح اين بچه ها و بچه هاي اينده و کشورمان است... (ادامه دارد)

avatar

يک مشکل جدي اين است که مدارس سمپاد در کل کشور طبق شيوه نامه هاي مرکز استعدادهاي درخشان وزارت آموزش و پرورش عمل مي کنند و متاسفانه فقط آموزش و پرورش شهر تهران است که بسيار مستقل عمل مي کند و حتي نظر مشورتي مرکز استعدادهاي درخشان رو به کار نمي گيرد!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۱۹:۱۱

واقعا کاش حتي شده يک مقدار کوچيک به فکر ما باشن! با اين کارشون تو حساس ترين سال ما که پيش دانشگاهيه دغدغه فکري ايجاد ميکنن مدرسه ما خيلي براي ما مهمه! چون واقعا مبينيم نتيجه هاي کارهايي که تو مدرسه انجام ميشه رو!! و واقعا تفاوت محسوسي وجود داره! بياييد واقع بين باشيم

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۱۹:۲۶

چرا به ديدن درد ما،غصه ما و گريه هاي دو ماهه ما اين اندازه کم توجه اند؟ ماراي اولي هاي امسال مدرسه به دولت تدبير و اميد راي داديم،انتظار داريم اميد ما را نا اميد نکنند و بي تدبيري را به ما ياد ندهند...ما مدرسه کوچکمان را با هزينه هاي اوليا کمي بزرگتر کرديم، بسیار دوست داريم و آرزويمان ارزش دادن پايدار بدان است...اين مدرسه قدم گاه بزرگ بانوي علم رياضي است، در سالي که کل دنيا با نام مدرسه کوچک ما از دهان ايشان آشنا شدند، آرزو داريم مسولان به اين ارزش والا توجه کنند و اثرات مثبت نگاه ايشان و سپاسگزاري ايشان را به مدرسه ببينند و ارج بنهند...!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۱۹:۳۹

مگر نه اينکه احساسي که به مدرسه داري،مهم است؟ مگر نه اينکه مدارس بايد نظر مشارکتي دانش آموان را بايد به مشورت بگيرند؟ مگر نه اينکه نخبگان نظرات خوبي دارند و به حل مسئله کمک مي کنند؟ مگر نه اينکه اين مدرسه با پول اوليا دانش آموزان طي سال ها اداره مي شود و نخبگاين ارزشمند پرورش مي دهد؟ مگر نه اينکه بايد بها داد به جامعه علمي؟ مگر نه اينکه مدرسه ما داراي دستاوردهاي علمي فراواني است؟... پس چرا نظر ما مهم نيست؟ چرا بچه هاي مدال آور ما جايي ندارند در اين تصميم گيري ها؟ مدرسه خانه با ارزش آنان است.کوچک است اما آنان بسيار دوستش دارند و بارها کف حياط قديمي و آسفالتي آن را آب و جارو کرده و بوسيده اند... تو را به هر چه که باور داريد اينان رنج ندهيد...

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۲۲:۴۹

چرا بين اين همه فرزانگان توليد شده، فرزانگان يک؟!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۲:۲۶

از آموزش و پرورشي که نتوانست از ميراث ارزشمند سمپاد به خوبي نگهداري کند همين بر مي آيد که اين ميراث را خراب کند. بجاي اينکه از اين سيستم درست آموزشي که در مدارس سمپاد جا افتاده بود و بارها و بارها نتايج درخشانش رو نشون داده، الگو برداري شود، آن را از بين ميبرند.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۵:۳۱

چرا دانش آموزان پايه ي دهم به بهانه ي کمبود کلاس در مدرسه ي ديگري ثبت نام شوند در صورتي که ما يک کلاس (سي نفره) بيشتر از اين جمعيت هم ظرفيت داريم؟ ساختماني که قراره بچه هاي ورودي در اون ثبت نام بشن آمفي تئاتر نداره و از لحاظ آزمايشگاهي بسيار ضعيفه. يعني قراره امکان برگزاري کارگاه هنر و کارگاه علوم و فعاليت هاي پژوهشي از اين بچه ها گرفته بشه. اين ظلمه. خيانته به کشور.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۲۲:۴۴

اين صحبت ايشون کلا کلي گويي است. کلي گويي ، آفت شفافيت است و حرف حقي نمي توان در آن پيدا کرد...

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۱:۵۷

مدرسه ي ما از معدود مکان هايي است که ثابت کرده پرورش در کنار آموزش امکان پذير است رسوم مدرسه واقعا فوق العاده اند و تاثيري که در زندگي بچه ها مي گذارد جدا عميق است حالا که يه جايي پيدا شده آينده ساز هايي تربيت کنه که به جاي کارهاي بيهوده به دنبال رشد و تعالي از همه ي جهات باشند ميخواهند که خرابش کنند

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۶ ۱۸:۰۷

متاسفانه اين مسئله در تبريز هم وجود داره در يک اقدامي عجيب بچه هاي فرزانگان 1را مي خوان منتقل کنن به دبيرستاني که تازه تاسيس است به بهانه اينکه دوره دوم بايد در همان ناحيه دوره اول باشد