• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۳:۲۶
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95030300878

مروری بر عملکرد والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک

مسابقات انتخابی المپیک آتن، نخستین حضور والیبال ایران

مسابقات انتخابی المپیک آتن، نخستین حضور والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران در نخستین تجربه حضور خود در رقابت‌های انتخابی المپیک در سال 2004 با وجود برتری برابر استرالیا نتوانست به عنوان بهترین تیم آسیایی راهی آتن شود و این استرالیا بود که سهمیه آسیایی را از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در اولین حضور خود در رقابت های انتخابی المپیک که در سال 2004 بود با سرمربیگری "پارک کی وون" کره‌ای به مصاف رقبای خود رفت.

تیم ملی ایران با مقام سومی که در رقابت‌های قهرمانی آسیای سال 2003 کسب کرد به این رقابت ها رسید.

در این دوره از رقابت‌ها که به میزبانی توکیو برگزار شد تیم های فرانسه، استرالیا، چین، کانادا، ایران، ژاپن، کره جنوبی و الجزایر حضور داشتند.

ملی پوشان ایران در افتتاحیه این رقابت ها با نتیجه سه بر صفر برابر کانادا مغلوب شدند. بازی دوم ایران برابر کره جنوبی بود که با توجه به صعود بهترین تیم آسیایی به المپیک از اهمیت زیادی برخوردار بود و ملی پوشان موفق شدند سه بر یک این تیم را شکست بدهند ، اما چین دیگر تیم آسیایی سه بر یک ایران را مغلوب کرد.

در دو بازی بعدی تیم ملی ایران، سه بر دو ژاپن را شکست داد اما سه بر صفر برابر فرانسه شکست خورد.

الجزایر و استرالیا آخرین حریفان ایران در این رقابت ها بودند که هر دو تیم با نتیجه سه بر صفر مغلوب والیبالیست های ایران شدند.

با وجود شکست استرالیایی ها برابر ایران، این تیم موفق شد به عنوان بهترین تیم آسیایی راهی المپیک شود. استرالیا با پنج برد و دو باخت و 12 امتیاز و ایران با چهار برد و سه باخت و یازده امتیاز در رده های دوم و پنجم قرار گرفتند.

تیم فرانسه با 14 امتیاز در این رقابت ها قهرمان شد و به المپیک آتن رفت.

رده بندی پایانی این رقابت ها به شرح زیر است:

1- فرانسه 12 امتیاز 2- استرالیا 12 امتیاز 3- چین 12 امتیاز 4- کانادا 11 امتیاز 5- ایران 11 امتیاز 6- ژاپن 9 امتیاز 5- کره جنوبی 8 امتیاز 9- الجزایر 7 امتیاز

امیرحسین منظمی، امیر حسینی، عباس قاسمیان، پیمان اکبری، محمد منصوری، فرهاد ظریف، اکبر خداوردی، محمد ترکاشوند، علیرضا نادی، علیرضا بهبودی، بهنام محمودی و عظیم جزیده ملی پوشان ایران در این دوره از رقابت ها بودند.

تیم های هلند، فرانسه، استرالیا، لهستان، یونان، برزیل، ایتالیا، صربستان، تونس، روسیه، آمریکا و آرژانتین 12 تیمی بودند که در المپیک 2004 آتن حاضر بودند. تیم برزیل هم باشکست ایتالیا قهرمان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha