• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۲:۴۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95030401702
  • خبرنگار : 71451

«بهشت» را قبل از مرگ ببینید + فیلم

«بهشت» را قبل از مرگ ببینید + فیلم

شرایط اقلیمی استان همدان سرد و خشک است، به همین دلیل از «اردیبهشت» تا اواسط «خرداد» ماه تن‌پوشی از «مخملِ سبز» دامنه و کوهستان الوند را می‌پوشاند.

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری ایسنا، نام «همدان» با تاریخ و تمدن همراه است، به گونه‌ای که هرگاه نام این استان به زبان رانده می‌شود آنهایی که حتی یک بار به همدان سفر کرده‌اند آرامگاه‌های بوعلی، باباطاهر، گنبد علویان، مقبره اِستر مُردخای، تپه هگمتانه و چند جای دیگر به یادشان می‌آید.

اما همدان برای کوهنوردان سرزمین قله‌ها و دیواره‌های یخ‌نوردی متنوع است. 13 قله در کوهستان‌های همدان موجود است و هر یک دارای زیبایی و نکات فنی برای صعود و کوهنوردی است که هر انسان هیجان‌خواه و ماجراجو را به چالش‌هایی جدی فرا می‌خواند.

دشت تخت نادر و قامت قله الوند در یک قابِ آب

با توجه به شرایط اقلیمی استان همدان که سرد و خشک است، «اردیبهشت» تا اواسط خرداد ماه به شکل عجیب و بسیار زیبایی بر تن این استان پوشش مخملی می‌کند و همین حالت طبیعی باعث می‌شود تا طبیعت‌گردان و کوهنوردانی که به قصد گشت و گذار یا صعود به همدان می‌آیند سفری خاطره انگیز را تجربه کنند.

پوشش مخملی دشت میشان

البته اوج این زیبایی در اردیبهشت ماه است، چرا که آب شدن برف‌ها و جاری شدن آب حاصل از آن جانی دوباره به زمین می‌بخشد به گونه‌ای که بیشتر افرادی که با طبیعت ارتباط برقرار می‌کنند برای توصیف این صحنه‌های چشم نواز عبارت «بهشت» را بکار می‌برند.

جاری شدن آب در رگ‌های الوند

بنابراین توصیه می‌شود اگر تصمیم دارید جلوه‌هایی از بهشت را از نزدیک ببینید، در اردیبهشت‌ ماه، سفری به استان همدان و به طور ویژه کوهستان الوند داشته باشید تا با کمی کوهنوردی با حضور در مناطقی مانند «دشت‌میشان» یا دشت «تخت‌ نادر» صحنه‌های بهشت گونه شما را شگفت‌زده کند.

رُخ دیواره شرقی قله الوند(شیر خفته)

طبیعت الوند

گزارش از خبرنگار ایسنا: محمدرضا بختیاری

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۰۹:۳۸

اگه به اين طبيعت بهشت ميگيد به طبيعت استانهايي مثل چهارمحال و بختياري، لرستان، کهگيلويه و بوير احمد و کرمانشاه چي ميگيد؟!!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۱۰:۲۳

شما سري به طبيعت کشور هاي ديگر مثل سوييس بزنيد.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۱۲:۵۶

سلام. ما داريم در مورد ايران صحبت مي‌کنيم و گويا رويکرد اين خبر هم معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران است. بدون شک هر جايي ممکنه زيبايي‌هاي منحصر به فردي داشته باشه اما ما با رانندگي اندک هم مي تونيم گردشگري کوير، کوه دريا و جنگل رو تجربه کنيم. اين تنوع گردشگري براي ايران يک فرصت هستش. البته اين امر کمي نيازمند فرهنگ سازي است. در همدان و ساير مناطق ايران جاذبه‌هاي گردشگري بکري به چشم ميخورند که همچنان نا شناخته هستند.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۱۱:۵۴

زيباست ..آرامش خاصي هم داره ...البته همه جاي ايران زيباست ولي اميدوارم مردم خيلي بيشتر از ين از اين مناظر حفاظت کنند و طبيعت رو پاس بدارند...

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۱۱:۵۶

هميشه مرغ همسايه غازه واسه ما...والا تو همين اطراف تهران هم کلي جاي عالي و زيبا داريم

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۱۱:۵۹

ايسنا چه خوب که اين مناطق رو براي ما معرفي مي‌کني تا مجبور نشيم براي لذت بردن از چنين زيبايي‌هايي ميليون‌ها تومان ارز را از کشور خارج کنيم و با کمترين هزينه و وقت حس خوبي بدست بياوريم. متاسفانه گويا هرچه اروپايي‌ها دارند براي ما حکم مرغ همسايه غاز است را دارد! عبارت بهشت هم زيرکانه بکار بردين واقعا اين عبارت براي چنين جاهايي از طبيعت ايران لفظ بسيار خوبيه. سایرین هم که وضعشون خیلی خوبه میتونن برن پولشونو بدن به امثال ترکیه و امارات که از اونور داعش تجهیز بشه بیفته به جون مردم بدبخت منطقه. لطفا در اظهارنظرها جانب انصاف رو نگه دارید

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۱۱:۵۹

همه جاي ايران بهشته. کاش قدرشو بدونيم

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۱۳:۰۱

آدماي عجيبي هستيم ما ايراني‌ها؛ حالا اگه يه مطلب درباره جاذبه‌هاي دوبي يا آنتاليا مي‌خونديم، بلافاصله مي‌گفتيم "ببين دارن براي جذب گردشگر چيکار مي‌کنن!! دولت ما بياد ياد بگيره". چماق انتقاد و اعتراض هميشه تو دست ما آماده کوبيدنه.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۱۳:۱۷

منم با نظر امير حسين موافقم. کم آگاهي ما موجب ميشه گاهي يک طرفه و متعصبانه قضاوت کنيم . در حالي که ايران خودمان از همه نظر عالي است.