• جمعه / ۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95030703719
  • خبرنگار : 71078

یک فعال حوزه زنان :

از نمایندگان زن در اولویت‌بندی مطالبات جامعه به ویژه زنان انتظار مضاعف داریم

از نمایندگان زن در اولویت‌بندی مطالبات جامعه به ویژه زنان انتظار مضاعف داریم

یک فعال حوزه زنان گفت: استفاده بهینه از بدنه اجتماعی و عقبه جامعه می‌تواند به توان‌افزایی نمایندگان زن کمک کند و در جهت توانمندی سایر نمایندگان مجلس و تنش‌زایی داخل مجلس موثر باشد.

شهربانو امانی در گفت وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به سطح تحصیلات نمایندگان مجلس گفت: میزان دانش‌آموختگی نمایندگان مجلس از جمله زنان حداقل کارشناسی ارشد است. آنان با استفاده از تجارب و اندوخته مجالس گذشته، نهادهای مدنی مهم و کارشناسان می توانند با توانمندی بیشتری عمل کنند.

وی اضافه کرد: در این جهت جریان‌های سیاسی و مدنی در حوزه‌های انتخابیه می‌توانند به عنوان شبکه ارتباطی نمایندگان با عامه مردم عمل کنند و به دسته‌بندی مطالبات در سطوح حوزه انتخابیه، منطقه‌ای و ملی بپردازند. این کار می تواند در اولویت بندی مطالبات جامعه بویژه مطالبات زنان کمک کند چراکه از نمایندگان زن توقع بیشتری است .

وی با بیان اینکه اولین انتخابات در مجلس انتخابات هیات رییسه موقت است، گفت: 9 خرداد انتخابات هیات رییسه موقت برگزار می‌شود. لازم است زنان با تعامل و رایزنی با لیست امید و همگرایی و همدلی تلاش کنند که علاوه بر هیات رییسه موقت در هیات رییسه دایم هم صاحب کرسی شوند علاوه بر آن در شعبه‌ها فعال باشند.

این فعال حوزه زنان تاکید کرد: لازم است نمایندگان زن مجلس در در انتخاب کمیسیون‌ها شرکت کنند. آنان می‌توانند در همه کمیسیون‌ها با توجه به تخصص خود و حمایت از لیست امید شرکت و با سایر نمایندگان در این زمینه مذاکره کنند تا امیدی که مردم به مجلس دهم به ویژه زنان مجلس بسته اند، بیشتر شود.

وی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان از جمله نمایندگان زن مجلس تقنینی و نظارت بر حسن اجرای قانون است، گفت: از نمایندگان زن برای پیگیری مطالبات زنان و حوزه اجتماعی انتظار مضاعف داریم. آنان می‌توانند مطالبات زنان را از مرکز پژوهش‌های مجلس استخراج کنند علاوه بر آن با همکاری نهادهای پژوهشی کارگروهی تشکیل دهند. این کار موجب بهره بردن از نظر کارشناسان و عملکرد هدفمند در مجلس می‌شود.

امانی در پایان اظهاکرد: زنانی که به مجلس دهم راه یافتند، رکوردار حضور در پارلمان کشور هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha