• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95030905062
  • خبرنگار : 71454

«سم مندس» دیگر «جیمز باند» را کارگردانی نمی‌کند

«سم مندس» دیگر «جیمز باند» را کارگردانی نمی‌کند

«سم مندس» کارگردان انگلیسی اعلام کرد که نوبت فرد دیگری است که کارگردانی مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» را در دست بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «مندس» که ساخت دو فیلم «سقوط آسمانی» و «شبح» از موفق‌ترین فیلم‌های مجموعه «جیمز باند» را در کارنامه سینمایی دارد، گفت: "ساخت «جیمزباند» ماجراجویی فوق‌العاده بود و عاشق هرلحظه از آن بودم اما فکر می‌کنم دیگر نوبت فرد دیگری است که این فیلم را بسازد".

«مندس» که در ابتدا کارگردان تئاتر بود و ساخت فیلم برنده اسکار «زیبای آمریکایی» و همچنین «جاده انقلابی» را در کارنامه دارد ابراز امیدواری کرد که کارگردان بعدی مجموعه «جیمز باند» فردی غیرمنتظره باشد و اضافه کرد: "من یک داستان‌گو هستم و می‌خواهم با شخصیت‌های جدید داستان بسازم".

فیلم «سقوط آسمانی» از مجموعه «جیمز باند» به کارگردانی «مندس» با استقبال فراوان مخاطبان و منتقدان رو به رو شد و بسیاری معتقد بودند که در این فیلم عمق بیشتری به شخصیت‌های داستان اضافه شده است، فیلم «شبح» دومین تجربه کارگردانی وی در این مجموعه نیز به موفقیت بزرگی دست یافت، گرچه برخی آن را کمی خسته‌کننده می‌دانستند.

«سقوط آسمانی» در سال 2012 با ثبت فروش 1/1 میلیارد دلاری در گیشه جهانی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این مجموعه فیلم تبدیل شد و همچنین اولین فیلم انگلیسی نام گرفت که در این کشور به فروشی بیش از 100 میلیون پوند دست یافت اما فیلم «شبح» در سال 2015 به فروش جهانی 880 میلیون دلاری رسید.

هنوز مشخص نیست آیا «دنیل کریگ» برای پنجمین بار پیاپی در نقش مامور 007 بازی خواهد کرد یا خیر، در حالی که نام بازیگرانی چون «ادریس آلبا» و «تام هیدلستون» نیز در میان گزینه‌های جدی بازی در نقش «جیمز باند» در قسمت جدید از این مجموعه مطرح است.

گرچه «آلبا» و «هیدلستون» بازیگران محبوب طرفداران مجموعه جیمزباند هستند و بسیازی از بنگاه‌های شربط‌بندی از آنها حمایت کرده‌اند اما «سم مندس» معتقد است که تصمیم نهایی در این مورد بر عهده «باربارا براکلی» تهیه‌کننده مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» است.

علاوه بر «دنیل کریک»، تاکنون «راجر مور» در هفت فیلم، «شون کانری» در 6 فیلم، «پیرس برازنان» در 4 فیلم، «تیموثی دالتون» در 2 فیلم و «جورج لازنبی» در یک فیلم از مجموعه جیمز باند در نقش مامور 007 بازی کرده‌اند.

سری فیلم‌های «جیمز باند» با فروشی جهانی بیش از پنج میلیارد دلار در جایگاه دوم سری فیلم‌های ادامه‌دار بعد از مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha