• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 95031005892
  • منبع : نمایندگی قم

ضرورت مدیریت صحیح تغذیه در ماه رمضان

ضرورت مدیریت صحیح تغذیه در ماه رمضان

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت قم تاکید کرد: با مدیریت صحیح تغذیه، خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

علی اکبر حق ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، عنوان کرد: اگر بدن دارای بنیه خوبی باشد قبل از ماه مبارک رمضان با روزه داری می‌توان خود را برای این ایام آماده ساخت و به بدن فرصت داد تا در شرایط خوبی برای روزه داری مهیا شود.

این کارشناس تغذیه افزود: در روزهای پایانی ماه شعبان بهتر است از پرنوشی و پرخوری‌های معمول بکاهیم تا بدن نیز آماده گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان باشد. عده‌ای تصور می‌کنند که در چند روز باقی مانده تا ماه مبارک رمضان می‌توان با پر نوشی و پرخوری مانع از ضعف در ایام روزه داری شد در حالی که چنین تصوری صحیح نیست.

وی تصریح کرد: تغذیه مناسب اگر چه در همه ایام سال اهمیت دارد و باید به سمت زندگی سالم حرکت کرد و از اضافه وزن جلوگیری کنیم اما ماه رمضان فرصت خوبی برای تغییر شیوه‌های ناصحیح تغذیه است. اگر افراد از داروهای خاصی استفاده می‌کنند و یا از بیماری رنج می‌برند بهتر است با متخصصان در رابطه با روزه داری مشاوره بگیرند. در صورت امکان مصرف داروها را برای ایام روزه داری و در سحر و افطار تنظیم کنید.

وی بیان کرد: کاهش مصرف ترشیجات و شیرینی جات نیز از هم اکنون دارای اهمیت زیادی است. حتی لازم است عادت های ناصحیح در تغذیه را کنار بگذاریم تا بتوانیم در شرایط ایده آلی وارد ماه مبارک رمضان شویم. در برنامه غذایی خود میوه و سبزیجات را بگنجانیم و از خوردن غذاهای چرب که عطش آور نیز است، پرهیز شود. همچنین در این ایام تلاش کنیم اگر با گوشت سفید میانه خوبی نداریم با تغییر روش‌های پخت، مصرف آن را آغاز کنیم و کمتر گوشت قرمز را مصرف کنیم.

حق ویسی بیان کرد: برخی عادت دارند در روز بیش از سه وعده غذایی مصرف کنند از این رو در روزهای اول ماه رمضان به شدت ضعف می‌کنند. بهتر است قبل از رسیدن به ایام ماه رمضان این شیوه نادرست را هم کنار بگذاریم.

وی در پایان اظهارکرد: خشم و عصبانیت موجب ناراحتی‌های گوارشی می شود، پس از هم اکنون با کنترل خشم اجازه ندهیم این عادت ناصحیح در ماه رمضان برای ما سبب ناراحتی‌های گوارشی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha