• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95031609205

«ملکه‌ی زیبای لی‌نین» دوباره می‌آید

«ملکه‌ی زیبای لی‌نین» دوباره می‌آید

پرداخت متفاوتی از نمایشنامه «ملکه زیبایی لی‌نین» در نیمه خردادماه به صحنه می‌رود.

رضا جعفرمدار کارگردان نمایش «ملکه زیبایی لی‌نین» که از نیمه خردادماه در تماشاخانه «ارغنون» به صحنه می‌رود به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت:‌ این نمایش زمستان سال گذشته، در دور اجرای هفته تئاتر دانشگاهی «باران» به صحنه رفت، در پایان آن برنامه هر چهار بازیگر ما کاندیدای بهترین نقش‌شان شدند که در نهایت بازیگر زن ما جایزه بهترین بازیگری را از آن خود کرد، با وجود این دستاورد برای گروه ما، تئاتر باران از اجرای این نمایش در سالن‌اش هیچ حمایتی نکردند تا در نهایت سالن «ارغنون» را برای اجرا انتخاب کردیم.

او با اشاره به این نمایشنامه که پیش از این توسط همایون غنی‌زاده در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه رفته است و تفاوت‌های اجرایش با آن، توضیح داد:‌ نمایش ما از لحاظ طراحی صحنه و عناصر بصری تفاوت‌های بسیاری با نمایش قبلی دارد. گروه ما حتی پیش از اجرای این نمایشنامه با کارگردانی همایون غنی‌زاده، در سال ۹۲ تمرینات خود را شروع کرده بود و به سبب اینکه گروه ما کار اول خودش را اجرا می‌کند هیچ تهیه‌کننده و تماشاخانه‌ای از ما حمایت نکرد و تا به امروز نزدیک به سه سال است که روی این نمایش مشغول تمرین هستیم.

جعفرمدار اضافه کرد: علاوه بر طراحی صحنه به عناصر بصری، شیوه اجرای نمایش‌ ما نیز به ابعاد دیگری از نمایشنامه می‌پردازد و ابعاد روانی‌ شخصیت‌ها را از دل داستان بیرون می‌کشد و مضمون سایکوتیک درامای آن را بررسی می‌کند.

این کارگردان در مورد شیوه اجرای نمایشش گفت: این کار نه‌تنها رئال نیست بلکه به شدت به سورئال و فرمالیستی با فرم‌هایی انتزاعی است. صحنه‌ی نمایش نیز کاملا می‌نیمال و مدرن طراحی شده است، موسیقی کلاسیک و راک نمایش نیز تماما انتخابی و به صورت پلی‌بک از گروه‌هایی مانند رولینگ استون، دکلش و... پخش می‌شود. بخشی از نور صحنه به دست بازیگران است که با حرکت دستشان فضاسازی عجیبی ایجاد می‌کنند.

او همچنین تغییر دو بازیگر از گروه را به نسبت اجرای هفته تئاتر دانشگاهی باران از تفاوت‌های نمایشش عنوان کرد و گفت:‌ دو نفر از بازیگران‌مان برای این اجرا به سبب تداخل با پیشنهاداتی از تلویزیون نتوانستند ما را همراهی کنند. متأسفانه این اتفاق روتینی است که گریبان گروه‌های تئاتری را می‌گیرد.

جعفرمدار با اشاره به اجرای نمایش‌اش همزمان با ماه رمضان اظهار کرد: به سبب همزمانی با ماه رمضان تمام تمرکز خود را روی تبلیغات گذاشته‌ایم تا استقبال خوبی از کار شود. این نمایش در ساعات پیش از اذان مغرب و افطار به صحنه می‌رود که بهتر است.

به گزارش ایسنا، نمایش «ملکه زیبایی لی‌نین» نوشته‌ی مارتین مک‌دونا است که از شانزدهم خردادماه به کارگردانی رضا جعفرمدار و تهیه‌کنندگی علی احمدی در سالن ارغنون به صحنه می‌رود.

در این نمایش که در آن مسعود انتظاری، سوزان قربانی، مهناز کرباس چیان، حمید رشید بازی می‌کنند، تا پایان این ماه اجرا می‌شود.

نمایش «ملکه زیبای لینین»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha