• پنجشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 95031711833
  • منبع : فضای مجازی

توضیح مهاجرانی به علم‌الهدی درباره «ابومسلم»

در پی طرح مباحثی در مخالفت با نام باشگاه ابومسلم، عطاالله مهاجرانی به آیت‌الله علم‌الهدی - امام جمعه مشهد - یادآور شد که امام رضا علیه‌السلام 11 سال بعد از قتل ابومسلم به دنیا آمد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، مهاجرانی در یادداشتی در وبلاگ خود نوشت: جناب آقای علم‌الهدی گفته است: «متاسفانه دوستان یکی از باشگاه‌های سابقه‌دار این شهر را به نام یکی از دشمنان سرسخت امام رضا(ع) نامگذاری کرده‌اند، ابومسلم یک انسان جانی، بی‌باک و بی‌بند و بار بود که مایه ننگ اسلام است.» ولی ابومسلم سردار پر آوازه ایرانی که نقش تعیین‌کننده در فروپاشی و انهدام سلسله امویان در سال 132 هجری داشت، با نیرنگ منصور خلیفه عباسی که از جاذبه فراگیر شخصیت ابو مسلم هراسیده بود، به قتل رسید.

بر اساس گزارش انصاف‌نیوز، مهاجرانی افزوده است: قتل ابومسلم در سال 137 هجری، هنگامی که ابومسلم 37 ساله بود، اتفاق افتاد اما امام علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام در سال 148 هجری، یعنی 11 سال پس از قتل ابومسلم متولد شده است. چگونه ابومسلم می‌تواند یکی از دشمنان امام رضا(ع) محسوب شود؟ ابومسلم با شعار الرضا من آل محمد، سازمان سیاه‌جامگان را سامان داد. او فردی شیعه بود که می‌خواست نظام حکومت اموی را براندازد و برانداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۰۹:۳۵

خوش بحال ما باوجود این افراد که واقعا تبرک اند

avatar

متاسفانه آقای مهاجرانی مغالطه کاری را کنار نگذاشته است و با توجه به گزاره های زیر اشتباه ایشان از یک متخصص تاریخ اسلام بیان می شود. 1.در تاریخ هیچ تردیدی در خونریزی و جنایت کاری ابومسلم خراسانی در راه به قدرت رساندن عباسیان وجود ندارد. 2.ابو مسلم قطعا در جبهه مقابل اهل بیت که جبهه دشمنان آنان بوده نقش محوری داشته. اگر گفته شود یزید و شمر دشمن امام رضا بودند این گفته خطا نیست هرچند شمر و یزید در زمان آن حضرت نبودند بلکه صحت آن بخاطر دشمنی دو خط فکری و سیاسی اهل بیت و بنی امیه است

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۱۰:۵۹

جناب دکترای تاریخ اول برو حرف های علم الهدی رو مطالعه بفرما بعد نظر بده. ایشان گفتند سرسخت ترین دشمن امام رضا نه دشمن فکری و ایدئولوژیکی . چون ابومسلم صاحب ایدئولوژی خاصی نبود. همچنین جنابعالی فرمودید ابومسلم جنایت های زیادی مرتکب شده است. من از شما می پرسم آیا کشتن فرماندهان و سران بنی امیه جنایت است؟ اگر اینطور است پس مختار هم جانی و جنایت کار بود چون با بنی امیه جنگید............

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۱۱:۱۱

اقای نجاتی میشود منبع تاریخی برای دشمنی ابومسلم بااهل بیت معرفی کنید.خیلی دلم میخواهد بیشتر بدانم.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۱۳:۵۴

آقای مهاجرانی حرف شما چه درست باشد چه غلط چون همنشین آل سعود هستید فاقد اعتبار است

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۳ ۰۸:۰۴

یعنی 13 یا 14 قرن گذشته هیچکس جز امام جمعه مشهد نفهمیده ابو مسلم ادم خوبی بوده یا ادم بدی بوده؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۳ ۱۲:۰۲

خوب بود حداقل جواب آقای علم الهدی رو هم ضمیمه می کرد. اینجا بحث علم الهدی و ... نیست، بحث تایید دروغی است که به امام رضا ع نسبت داده اید. برای شما متأسفم.