• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 95040100179
  • منبع : جامعه مدرسین

حضور بزرگ‌ترین تولیدکننده داروهای دیابتی جهان در شهرک دارویی برکت

حضور بزرگ‌ترین تولیدکننده داروهای دیابتی جهان در شهرک دارویی برکت

شرکت داروسازی نوو نوردیسک Novo nordisk با اختصاص چهار هکتار از اراضی شهرک دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نظر دارد گامی بلند جهت تولید انسولین مدرن در ایران بردارد. این شرکت ضمن تامین نیاز دارویی داخلی، داروهای مورد نیاز بیماران در کشورهای منطقه را نیز فراهم خواهد نمود.

به گزارش ایسنا، در رابطه با احداث پروژه حاضر اوله موئلسکوف بچ رییس واحد شرق این شرکت اظهار کرد: ما به طولانی مدت حتی بیش از توافق هسته‌ای روی این پروژه کار کرده‌ایم چرا که اطمینان داریم جامعه ایران و اقتصاد این کشور به شکل مثبتی در حال توسعه می‌باشد.

گفتنی است امضای قرارداد اختصاص چهار هکتار از اراضی شهرک دارویی برکت طی مراسمی با حضور دکتر جمشیدی – مدیر عامل گروه دارویی برکت، پیتر سولبرگ – مدیر عامل منطقه‌ای شرکت و دکتر دیناروند ریاست سازمان غذا و  داروی کشور انجام شد.

شرکت نووو دیسک Novo nordisk به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انسولین و داروهای دیابتی بیش از 50 درصد انسولین مورد نیاز جهان را تامین می‌نماید. این شرکت دانمارکی با دارا بودن کارخانجات تولیدی در هفت کشور دنیا داروهایی مانند انسولین نورپید، انسولین Levemir و انسولین طولانی اثر ترزیبا Tresiba را در 179 کشور جهان عرضه می‌کند.

در شهریورماه سال 1394 تفاهم‌نامه‌ای مابین وزارت بهداشت و این شرکت دانمارکی در راستای احداث کارخانه تولید داروهای نسل جدید انسولین ویژه بیماران دیابتی با رقمی بالغ بر 70 میلیون یورو سرمایه‌گذاری مستقیم منعقد گردید.

این اقدام درحالی است که گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پایان سال گذشته نیز با شرکت کومو CHEMO سوئیس بزرگ‌ترین تولیدکننده داروهای ژنریک اروپا تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری مستقیم بالغ بر 15 میلیون دلاری را امضاء نمود.

دیناروند رییس سازمان غذا و دارو کشور در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از انجام این پروژه بزرگ اظهار کرد شرکت داروسازی نووو نوردیسک گام بزرگی را برای انجام سرمایه گذاری در ایران برداشته است چرا که ایران باتوجه به بازار بزرگ 400 میلیونی که در منطقه در اختیار دارد می تواند از این پس به عنوان یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان تولید دارو در جهان باشد.

دکتر دیناروند همچنین ابراز امیدواری کرد که تا سال 1396 ایران بتواند در زمینه دارو به رشدی بالای 75 درصد دست یابد.

ریس سازمان غذا و داروی کشور در عین حال از شرکت مذکور درخواست کرد که پروژه مورد نظر با سرعت بالاتری پیش رود.

وی یکی از اهداف برنامه توسعه ششم را سرمایه گذاری ها در زمینه تولید دارو عنوان کرد و گفت این سرمایه گذاری ها باید به گونه یی انجام شود که حداقل 75 درصد ارزش بازار دارویی کشورتولید داخل باشد.

معاون وزیر بهداشت و درمان ادامه داد در سال گذشته سهم واردات به 30 درصد رسید و ما توانستیم در یک بازده زمانی میزان وابستگی خود را از 40 درصد واردات به 30 درصد کاهش دهیم.

حمید رضا جمشیدی مدیرعامل گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز گفت: در شهریور ماه سال گذشته تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و این شرکت دانمارکی در راستای احداث کارخانه تولید داروهای نسل جدید انسولین ویژه بیماران دیابتی با رقمی بیش از 70 میلیون یورو سرمایه گذاری مستقیم منعقد شد.

وی افزود هم اکنون این تفاهم نامه وارد فاز اجرایی شده که این یک اتفاق خوشایند در زمینه سرمایه گذاری است چراکه ایران می تواند به هاب منطقه ای برای تولید دارو تبدیل شود.

جمشیدی همچنین عنوان کرد تا کنون 10 بیمارستان توسط شرکت دارویی برکت ، احداث شده که سه بیمارستان در سال 94 به بهره برداری رسیده است.

وی در عین حال گفت بیش از 70 شرکت متقاضی ورود به ایران برای تولید دارو هستند. در حال حاضر نیز با 16 شرکت خصوصی قرارداد امضا کرده ایم. از این رو برای سرمایه گذاری در تولید دارو اعلام آمادگی می کنیم.

به گفته جمشیدی در سال گذشته شاهد رشد 300 درصدی در زمینه صادرات دارو بودیم. گفتنی است، شرکت نووو نوردیسک به عنوان بزرگ ترین تولید کننده انسولین و داروهای دیابتی بیش از 50 درصد انسولین مورد نیاز جهان را تامین می کند.

این اقدام درحالی است که گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پایان سال گذشته نیز با شرکت کومو سوئیس بزرگترین تولید کننده داروهای ژنریک اروپا تفاهم نامه سرمایه گذاری مستقیم بالغ بر 15 میلیون دلاری را امضا نمود.

شرکت نووو نوردیسک به عنوان بزرگترین تولید کننده انسولین و داروهای دیابتی بیش از 50 درصد انسولین مورد نیاز جهان را تامین می نماید. این شرکت دانمارکی با دارا بودن کارخانجات تولیدی در 7 کشور دنیا داروهایی مانند انسولین نورپید، انسولین لومیر و انسولین طولانی اثر ترزیبا را در 179 کشور جهان عرضه می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha