• جمعه / ۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95040102110
  • خبرنگار : 71542

رئیس مرکز خشکسالی سازمان هواشناسی اعلام کرد

افزایش 6 دهم درجه‌ای دمای کشور در بهار 95

افزایش 6 دهم درجه‌ای دمای کشور در بهار 95

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت دما و بارش خردادماه 95، از افزایش دمای 4 دهم درجه‌ای کل کشور در ماه گذشته خبر داد.

شاهرخ فاتح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بارش کل کشور از ابتدای مهرماه تا پایان خرداد 225 میلیمتر بوده است، گفت: بارش کشور نسبت به میانگین بلندمدت حدود یک درصد کاهش و نسبت به سال قبل 22 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این بازه زمانی 9 ماهه، در میان کل استان های کشور استان‌های یزد با 44 درصد، سیستان و بلوچستان 35 درصد، خراسان جنوبی با 34 درصد و اصفهان با 26 درصد کاهش بارش نسبت به میانگین بلندمدت مواجه بوده اند.


 

استان های پربارش خردادماه

رئیس مرکز خشکسالی سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: استان‌های ایلام با 63 درصد، کرمانشاه 46 درصد و لرستان 43 درصد نسبت به میانگین بارش بلندمدت خود افزایش بارش داشته‌اند.

کاهش 10 درصدی بارش تهران نسبت به بلندمدت طی 9 ماه اخیر


وی درمورد وضعیت بارشی استان تهران با اشاره به اینکه این استان از ابتدای مهر تا پایان خرداد 248.5 دریافت کرده است، گفت: این به این معناست که تهران نسبت به بلندمدت 10 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش بارش داشته است.

ماه گذشته 4 دهم درجه گرمتر از حد نرمال بوده است


فاتح در ادامه به وضعیت دمای خردادماه کشور اشاره و تاکید کرد: کل کشور در ماه خرداد حدود 4 دهم درجه سلسیوس نسبت به دمای میانگین بلندمدت این ماه گرمتر بوده است.

وی افزود: در نگاه کشوری طی ماه گذشته استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی حدود 1.5 درجه سلسیوس و سیستان و بلوچستان یک درجه سلسیوس نسبت به میانگین بلندمدت خرداد خود، افزایش دما داشته اند.

رئیس مرکز خشکسالی سازمان هواشناسی افزود: درمقابل، استان های ایلام با حدود 1.5 درجه سلسیوس، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری با یک درجه و لرستان با 9 دهم درجه سلسیوس کاهش دما، درصدر خنک ترین استانهای کشور در ماه قبل بودند.

وضعیت دمای کشور طی فصل بهار 95

با توجه به پایان یافتن فصل بهار، رئیس مرکز خشکسالی از افزایش 6 دهم درجه‌ای دمای بهار 95 خبر داد و افزود: استان خراسان جنوبی 1.4 درجه سلسیوس، استان خراسان رضوی 1.3دهم درجه سلسیوس و استان های گیلان، مازندران و سمنان یک درجه سلسیوس افزایش دما نسبت به میانگین بلندمدت خود در فصل بهار داشته اند.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان افزود:  هرمزگان با 4 دهم درجه سلسیوس، ایلام و لرستان با 3 دهم درجه سلسیوس و کرمانشاه با 2 دهم درجه سلسیوس، نسبت به شرایط بلندمدت خود کاهش دما داشته اند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha