• جمعه / ۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040102234

کاهش شدید ارزش پوند پس از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا

کاهش شدید ارزش پوند پس از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا

در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ارزش واحد پول پوند این کشور به پایین‌ترین میزان خود طی 30 سال گذشته رسید و 11 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فایننشیال تایمز، ارزش پوند انگلیس امروز ساعت 3:40 دقیقه صبح به وقت لندن از 1.40 دلار به 1.35 دلار سقوط کرد.

پوند 31 سال قبل و در زمان مارگارت تاچر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس و رونالد ریگان، رییس‌جمهوری اسبق آمریکا به این میزان سقوط کرده بود.

ارزش پوند هم‌چنین به سقو خود ادامه داد و یک ساعت بعد از آن ارزش هر پوند به  1.32 دلار رسید.

تحلیل‌گران ارز در شرکت‌های خدمات مالی و بانکداری انگلیس اعلام کرده‌اند که خروج انگلیس از اتحادیه‌اروپا اقدامی غیرمنتظره است که احتمالا تاثیرات چشم‌گیری بر بازارهای جهانی خواهد گذاشت.

به عقیده این تحلیلگران، نتیجه رای‌گیری خروج انگلیس از اتحادیه‌ اروپا، به لحاظ حساب ارزی و کاهش بودجه مشکل‌ساز خواهد شد.

نگرانی‌ها در خصوص توافق‌نامه‌های تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا، تامین مالی این کسری بودجه‌ها را برای انگلیس سخت‌تر می‌کند و ارزش پول انگلیس نیز به عنوان مکانیسم تنظیم کننده عمل خواهد کرد.

استیون انگلاندر، رییس بازار بورس فارکس گفت، این خبر بازارها را به لرزه درآورده و بازار در حال تلاش برای یافتن بهای واقعی پوند است.

کیت جوکس، استراتژیست بازار بورس فارکس گفت، به رغم کاهش ارزش واحد پول انگلیس، خطر بزرگ کاهش بیشتر ارزش این ارز در هفته های آتی نیز وجود دارد. به نظر سیاستمداران، کاهش بیشتر ارزش پوند یک عامل ایجاد شوک اقتصادی است.  

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۴ ۱۷:۵۳

... انگستان از یوغ بندگی آلمان بیرون آمد و از اتحادیه اروپا خارج شد ؟! و به بزرگی و شرف و افتخار ابر قدرتی خود رای داد ؟! ... و ما رزمندگان و جانبازان ؛ و ما بچه های جبهه و جنگ : هنوز اسیر دست عده ای مثلاً ایثارگر باقی مانده ایم ؟! که با هر گونه حقوق و معیشت رزمندگان و جانبازان بالاخص 5 % مخالفت می کنند . و بچه های جبهه و جنگ ؛ و فرهنگ ایثار و شهادت را نابود کرده اند ؟! و از فقر به فلاکت انداخته اند ؟! خدایا . خدایاااااااااااااااااااااااااا . خداااااا