• شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040102492
  • خبرنگار : 71402

بریگزیت: بعدا چه اتفاقی می‌افتد؟ افشای طرح‌های محرمانه اتحادیه اروپا

بریگزیت: بعدا چه اتفاقی می‌افتد؟ افشای طرح‌های محرمانه اتحادیه اروپا

شخصیت‌های سرشناس بروکسل در حال طرح‌ریزی یک سری برنامه‌های محرمانه هستند تا انگلیس را به دلیل خروج از اتحادیه اروپا مجازات کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی استار، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس استعفا داده و رهبران سراسر اروپا به دلیل از دست دادن یک عضو "خانواده‌" ابراز تاسف کرده‌اند. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس نیز تحت فشار قرار دارد و اعضای این حزب می‌خواهند که او برود. علاوه بر این، بریتانیا ممکن است با رفراندوم دومی برای استقلال اسکاتلند روبرو شود.

با این همه، نشست‌های محرمانه‌ در بروکسل و سراسر اروپا حتی عدم اطمینان بیشتری را فاش می‌کند. در ادامه اتفاقاتی را که ممکن است در آینده رخ دهد، ذکر می‌کنیم. این نوشتار براساس گفت و شنودها با افراد مطلع است.

یکشنبه 26 ژوئن – روز سوم بریگزیت

به گفته مقام‌ها ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا یک نشست اضطراری را رهبری خواهد کرد که با حضور جاناتان هیل، نماینده انگلیس خواهد بود. این کمیسیون مسئول مذاکرات جدایی لندن و بروکسل خواهد بود. مقام‌های اتحادیه اروپا تاکید دارند که هیچ طرح جایگزینی برای بریگزیت وجود ندارد.

هفته جدید برای بازارهای مالی جهانی و سرمایه‌گذاران و رای‌دهندگان با این سوالات آغاز می‌شود که انگلیس و اتحادیه اروپا به کدام سمت حرکت می‌کنند.

سه‌شنبه 28 ژوئن – روز پنجم

دیوید کامرون راهی بروکسل می‌شود. او احتمالا دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا را از استفاده از ماده 50 قوانین اتحادیه اروپا مطلع خواهد کرد؛ مبنای حقوقی که برای خروج انگلیس از این اتحادیه وجود دارد. نشست مذکور برای اجرای فوری بسته اصلاحی‌ که کامرون در ماه مارس قول آن را گرفته بود، خواهد بود. این اصلاحیه امتیاز ویژه‌ای به انگلیس درباره مهاجرت در اتحادیه اروپا می‌دهد.

 چهارشنبه 29 ژوئن – روز ششم

رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا بدون کامرون رایزنی خواهند کرد. ماده 50 محدودیت دو ساله برای مذاکرات جدایی از انگلیس تعیین می‌کند. اتحادیه اروپا باید حفره‌ای به بزرگی انگلیس را در بودجه خود پر کند و به میلیون‌ها شهروند اتحادیه اروپا که در انگلیس زندگی می‌کنند، اطمینان دهد.

رهبران اتحادیه اروپا خصوصا آلمان و فرانسه احتمالا خواستار وحدت بیشتر بر روی یکپارچه‌سازی می‌شوند. همچنین ممکن است همکاری دفاعی نزدیکتر در حوزه اتحادیه اروپا بدون انگلیس احیا شود.   

و دیگر ...؟

تمام قوانین اتحادیه اروپا تا دو سال دیگر که روند خروج تکمیل شود، برای این کشور اعمال می‌شود؛ اما پس از این، دیگر هیچ. در همین حال قانونگذاران انگلیس همچنان در پارلمان اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت؛ جاناتان هیل در این کمیسیون خواهد بود.

همچنین هزاران انگلیسی به کار به عنوان کارمند مدنی اتحادیه اروپا ادامه خواهند داد اما حق رای ندارند و انگلیس در نظر دارد تا ریاست این اتحادیه در نیمه دوم 2017 را نفی کند. در نتیجه استونی شش ماه زودتر به ریاست می‌رسد.

برخی نیز به شدت تاکید دارند تا نماینده انگلیس را از اظهارنظر در قوانین اتحادیه اروپا منع کنند. در واقع روابط پسا بریگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا تا حد زیادی نامشخص است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha