• شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95040106363
  • خبرنگار : 71263

در پی تصادف مرگبار خودروی تسلا؛

نگرانی‌ها نسبت به فناوری خودران افزایش یافت

نگرانی‌ها نسبت به فناوری خودران افزایش یافت

تصادف مرگبار یک خودروی "مدل اس" تسلا موتورز که در وضعیت اتوپایلوت قرار داشت، فشار بر مدیران صنعت خودرو و رگولاتورها به منظور اطمینان از ایمنی فناوری خودران را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، این تصادف که ماه مه در فلوریدا اتفاق افتاد، تنشها پیرامون تلاشها برای واگذار کردن مسئولیت ترمز، هدایت فرمان و رانندگی به سیستمهای خودرو را بارز کرد و ممکن است برنامه دولت آمریکا برای تشریح دستورالعمل ویژه خودروهای خودران در ماه جاری را به تعویق بیاندازد.

دلیل تصادف "مدل اس" از سوی مقامات فدرال و ایالت فلوریدا همچنان تحت تحقیقات قرار دارد. مقامات درصددند دریابند آیا راننده "مدل اس ۲۰۱۵" پیش از اینکه زیر کامیون برود، توجه کافی به جلو داشته است.

ارزش سهام تسلا و "موبایل آی" که سازنده سیستم دید دوربین مورد استفاده در "مدل اس" بوده است، پس از اینکه تحلیلگران تاثیر این تصادف را کوتاه مدت عنوان کردند، صعود کرد. سهام این دو شرکت در معاملات روز پنج شنبه که تحقیقات درباره این تصادف اعلام شد، سقوط کرده بود.

مدافعان رانندگی اتوماتیک به تحقیقاتی اشاره می کنند که نشان می دهد عامل ۹۰ درصد از تصادفات، اشتباهات انسانی است اما سیستمها هم ممکن است دچار اشتباه شوند یا با وضعیتی روبرو شوند که برای واکنش به آنها طراحی نشده اند.

سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا اعلام کرده است آمار تلفات تصادفات در سال ۲۰۱۵ با ۷.۷ درصد افزایش، به ۳۵۲۰۰ نفر رسیده است که بالاترین نرخ تلفات سالانه از سال ۲۰۰۸ و بزرگترین افزایش سالانه از سال ۱۹۶۶ است. مقامات فدرال و مدیران صنعت می‌گویند استفاده از فناوری مانند ترمزهای اتوماتیک می تواند این تلفات را کاهش دهد.

تعداد 20 خودروساز در ماه مارس با رگولاتورهای آمریکا توافق کردند تا سال ۲۰۲۲ ترمز اضطراری را به عنوان یک گزینه استاندارد در خودروهایشان عرضه می کنند. چنین اقدامی مانع از هزاران تصادف از عقب می شود که سالانه اتفاق می افتد.

اما خودروسازان برای مشکلات مربوط به چنین سیستمهایی فراخوانهای متعدد صادر کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، آنتونی فاکس، وزیر حمل و نقل آمریکا اوایل امسال اعلام کرد قصد دارد دستورالعمل رگولاتوری درباره استفاده گسترده از سیستمهای رانندگی اتوماتیک را تا اواسط ژوییه اعلام کند.

مارک رزکایند، رییس سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه ماه گذشته در کنفرانسی اظهار کرده بود فناوری که برای جلوگیری از تصادف، دو برابر بهتر از خودروهای معمولی است را خواهد پذیرفت اما کریستوفر هارت، رییس کمیسیون ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا چند ساعت پیش از افشای این تصادف، اعلام کرده بود خودروهای خودران ایمن نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha