• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۵ / ۰۴:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95040106894
  • خبرنگار : 71417

/خبر به روز رسانی شده است/

شب خونین بغداد با 165 کشته و 168 زخمی/داعش مسئول حملات

شب خونین بغداد با 165 کشته و 168 زخمی/داعش مسئول حملات

منابع خبری از افزایش قربانیان انفجارهای شب گذشته در بغداد به 165 تن خبر دادند. همچنین بیش از 168 نفر در این حملات زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از خبرگزاری‌ها اعلام کرد که تعداد کشته‌ها و مجروحان حملات شب گذشته به بیش از 300 تن افزایش یافته و در این انفجارها 165 تن کشته شده و بیش از 168 تن دیگر زخمی شده‌اند.

انفجار اصلی که تلفات جانی زیادی را به دنبال داشت در محله الکراده در مرکز بغداد رخ داد. این منطقه شامل برخی مراکز دولتی و مقرهای احزاب است. به عنوان مثال دفتر هیات سیاسی فراکسیون "احرار"، وابسته به جریان صدر، دفتر عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، همام حمودی معاون اول رئیس پارلمان عراق در این منطقه واقع است.

این انفجار در نزدیکی حسینیه "عبدالرسول" رخ داده است.

سرهنگ سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق اظهار داشت که انفجار این خودروی بمب‌گذاری شده در اواسط شب گذشته رخ داد که خسارت‌های زیادی به اماکن تجاری و مسکونی و نیز خودروهای شهروندان رساند.

معن تصریح کرد که منطقه کراده در ساعات پایانی شب شاهد رفت و آمد گسترده جوانان و شهروندان برای رفتن به رستوران‌ها و تفرج‌گاه‌هاست.

همچنین انفجار دیگری توسط یک بمب در نزدیکی بازار "شلال" در منطقه "الشعب" در شمال بغداد رخ داد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای بغداد را بر عهده گرفته است. داعش اعلام کرد که انفجار در محله الکراده توسط یک عامل انتحاری صورت گرفت.

در این راستا حیدر العبادی، نخست وزیر عراق متعهد شد که عاملان این انفجارها را قصاص کند و وی در عین حال تاکید کرد که پیروزی بسیار نزدیک است.

دفتر اطلاع‌رسانی العبادی اعلام کرد که حیدر العبادی از محل انفجار تروریستی در کراده بازدید و تهدید کرده که عاملان این حملات را مجازات کند.

العبادی افزود: عاملان این حملات بعد از اینکه در میدان جنگ شکست خوردند دست به این انفجارها به عنوان تلاشی ناامیدکننده می‌زنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha