• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۰۳:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95040107681
  • خبرنگار : 71417

محکومیت بین‌المللی انفجارهای خونین بغداد

محکومیت بین‌المللی انفجارهای خونین بغداد

بسیاری از کشورها و مقامات جهان حملات تروریستی در پایتخت عراق را که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت خارجه سوریه حمله انتحاری که در محله الکراده در بغداد رخ داد را محکوم کرد.

یک مقام در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که وزارت خارجه سوریه این حمله را که به کشته شدن ده‌ها بی‌گناه منجر شد شدیدا محکوم کرده و نهایت تاسف و تاثر خود را به ملت، خانواده‌های قربانیان و دولت عراق ابراز می‌دارد و برای زخمی شدگان شفای عاجل مسئلت می‌کند.

این مقام افزود: سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد تا بر کشورهای حامی تروریسم فشار وارد کنند تا دست ازحمایت از کشتار بردارند.

همچنین کاخ سفید در بیانیه‌ای انفجارهای بغداد را محکوم و اعلام کرد که در پی این انفجارها عزم واشنگتن برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق در جنگ علیه داعش دو چندان خواهد شد.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان انفجارهای بغداد اعلام کرد که همچنان متعهد به حمایت از نیروهای عراقی و نیز ارتباط قوی با مقامات عراق خواهد بود.

فلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس نیز بار دیگر بر حمایت کشورش از عراق در جنگ علیه داعش تاکید کرد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز ضمن محکوم کردن این انفجارها که آن را اقدام "جنایتکاران حقیر" توصیف کرد بار دیگر عزم کشورش را برای جنگ با تروریست‌ها در هر مکانی از جهان اعلام کرد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در بیانیه‌ای مشابه تاکید کرد که داعش بار دیگر ثابت کرد که دشمن تمامی مسلمانان است.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیز در بیانیه‌ای ضمن همدردی با خانواده‌های قربانیان انفجارهای بغداد این حملات را محکوم کرد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز حمله الکراده را محکوم و حمایت اتحادیه عرب از تدابیر عراق را برای مقابله با تروریسم اعلام کرد.

وزارت خارجه مصر نیز با محکوم کردن انفجار الکراده حمایت خود را از عراق در مقابله با تروریسم اعلام کرد.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترکیه در کنار عراق دوست و برادر، در این شرایط خواهد ایستاد. این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه انفجارهای پایتخت عراق را محکوم کرد.

او در صفحه توییتر خود به خانواده‌های قربانیان این انفجارها تسلیت گفت و افزود: حملات بغداد بار دیگر میزان ضرورت همکاری مشترک علیه آفت تروریسم را نشان داد و ترکیه در کنار دولت عراق در جنگ علیه تروریسم خواهد بود.

الجزایر نیز در بیانیه‌ای دو انفجار تروریستی بغداد را محکوم کرده و بار دیگر همبستگی خود را با ملت و دولت عراق در مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

وزارت امور خارجه‌ی پاکستان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت و مردم این کشور با قربانیان حملات اخیر در پایتخت عراق ابراز همدردی می‌کنند.

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است که پاکستان در این مقطع دردناک در کنار مردم عراق ایستاده است.

دستگاه دیپلماسی پاکستان همچنین این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد.

از سوی دیگر محمد مومنی، سخنگوی دولت اردن نیز بمب‌گذاری‌های اخیر در بغداد را محکوم کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: بمب‌گذاری‌های تروریستی توسط داعش باعث اشاعه‌ی هرج و مرج و هراس و کشته شدن افراد بی‌گناه می‌شود.

وی اظهار کرد: عراقی‌ها باید تلاش بیشتری را برای مقابله با تهدیدهای ناشی از گروه‌های تروریستی داشته باشند.

این سخنگوی دولت اردن همچنین گفت که کشورش از دولت و مردم عراق در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha