• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95040107713
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

از اوزون درمانی چه می‌دانید؟

از اوزون درمانی چه می‌دانید؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک متخصص طب فيزيكي و توانبخشي، گفت: اوزون تراپي براي درمان دردهاي ناشي از آسيب مفاصل، دردهاي ناحيه گردن، آسيب‌هاي تاندوني به خصوص در ناحيه شانه و آرنج، آرتروز زانو و لگن و فتق ديسك استفاده مي‌شود.

دكتر اسماء آزاده در گفت و گو با خبرنگار ايسنا ‌اظهار كرد: اوزون تراپي نوعي درمان تزريقي است كه از طريق تزيق گاز اوزون به همراه اكسيژن و ساير تركيبات صورت مي‌گيرد.

وي افزود: اين تركيبات گاهي داروهاي بي‌حسي، استروئيد و ويتامين‌هاي گروه (ب) بوده و گاهي تركيباتي هستند كه از آن‌ها مي‌توان به عنوان هوميوپاتي يا همسان درماني ياد كرد.

به گفته آزاده، اين درمان در دو مرحله صورت مي‌گيرد که در مرحله اول تزريق تركيبات و پس از آن تزريق گاز اوزون به همراه اكسيژن انجام مي‌شود.

آزاده با بيان اينكه اوزون گازي بي‌ثبات است، تصريح كرد: گاز اوزون با ورود به بافت آسيب ديده به اكسيژن تبديل شده و موجب خون‌رساني بيشتر به بافت آسيب ديده مي‌شود.

اين متخصص طب فيزيكي و توانبخشي خاطرنشان كرد: با خون‌رساني بيشتر به بافت آسيب ديده، مواد ضدالتهاب، فاكتورهاي رشد و برخي سلول‌ها نيز به بافت آسيب ديده وارد شده و موجب ترميم هرچه سريع‌تر بافت مي‌شوند.

وي گفت: اوزون تراپي براي درمان دردهاي ناشي از آسيب مفاصل، دردهاي ناحيه گردن، آسيب‌هاي تاندوني به خصوص در ناحيه شانه و آرنج، آرتروز زانو و لگن و فتق ديسك استفاده مي‌شود.

آزاده اوزرون تراپي را براي درمان و ترميم زخم‌ها و شكستگي‌هاي درمان نشده، عفونت دندان، خار پاشنه و شانه منجمد موثر عنوان كرد و افزود: اثر ميكروسكوپي اين نوع درمان بر روي بافت‌هاي آسيب ديده موجب ماندگاري بيشتر اين نوع درمان مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: سن بيمار، وضعيت سلامت عمومي، درمان‌هاي انجام گرفته پيشين و فاصله از زمان ابتلا به بيماري در اثرگذاري اين درمان موثر است.

به گفته اين متخصص طب فيزيكي و توانبخشي تعداد جلسات اوزون تراپي به شدت بيماري بستگي داشته و گاهي درمان از سه تا پنج جلسه به طول مي‌انجامد.

آزاده درد كمتر حين تزريق و اكسيژن رساني سريع‌تر به بافت فرسوده را از مزاياي اين نوع درمان عنوان و تصريح كرد: عوارض اين روش از ساير روش‌هاي درماني كمتر بوده و گرفتگي عضلات، درد حين تزريق و بازگشت درد پس از درمان در اين روش در مقايسه با ساير روش‌ها كمتر است.

اين متخصص طب فيزيكي و توانبخشي افزود: ميزان تزريق اين گاز بسته به نظر پزشك معالج داشته و اين نوع درمان براي 80 درصد بيماران نتيجه مثبت دارد.

وي در پايان با بيان اينكه در سال‌هاي اخير اين روش براي درمان برخي سرطان‌ها نيز استفاده مي‌شود، تصريح كرد: كساني كه مورد اوزون تراپي قرار مي‌گيرند، بايستي بلافاصله پس از تزريق استراحت نسبي داشته و تا مدت محدودي كار فيزيكي سنگين انجام ندهند.

‌انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha