• شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95040114395
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد:

بازسازی بافت پیرامونی حرم، هویت تاریخی مشهد را تهدید می‌کند

بازسازی بافت پیرامونی حرم، هویت تاریخی مشهد را تهدید می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باز‌سازی و نو‌سازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی جزء مخاطراتی است که هویت تاریخی و اسلامی این شهر را تهدید می‌کند.

محمدرضا دیمه‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی و بنیادین شهرداری‌ها، شهرسازی است، اظهار کرد: از مهم‌ترین مسائل اساسی شهر مشهد هویت تاریخی و اسلامی این کلان‌شهر است.

وی با بیان اینکه فضای شهری، تجلی معماری اسلامی و معماری زیبای شرقی از مسائل مهمی است که باید شهرداری نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشد، خاطرنشان کرد: در ساخت و سازهای شهری و به ویژه در بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده باید به حفظ هویت تاریخی و اسلامی شهر و حفظ مراکز قدیمی به ویژه در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی توجه و عنایت جدی صورت گیرد.

دیمه‌کار با اشاره به اینکه یکی از مخاطراتی که امروز هویت تاریخی و اسلامی شهر مشهد را تهدید می‌کند، وضعیت بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم امام رضا(ع) است، تصریح کرد: امروز به بهانه بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر، هویت اصیل و تاریخی شهر مشهد را با ایجاد بناهای سر به فلک کشیده و استفاده از مصالح سرد و بی‌ روح تهدید می‎کنند و این به معنای یک فاجعه معنوی است.

دیمه‌کار اضافه کرد: زائر امام رضا(ع) نباید فضای معنوی حرم امام رضا(ع) را فقط در یک فضای محدود حرم درک و استشمام کند بلکه کوچه پس‌کوچه‌های این شهر به ویژه بافت پیرامونی حرم باید روح معنویت را به زائر و مجاور القا کند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در شهرسازی، مسئله معابر، خیابان‌ها و حمل و نقل است، اظهار کرد: متاسفانه در مشهد مسئله حمل و نقل به یک معضل تبدیل شده و اگر اقدامات اساسی در حوزه حمل و نقل به ویژه در مسائل زیرساختی از جمله ساخت مترو و گسترش حمل و نقل عمومی صورت نپذیرد، زائران و مجاوران در آینده نه چندان دور دچار مشکل جدی خواهند شد. 

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد همچنین از بلندمرتبه‌سازی تحت عنوان موضوع دیگری که در شهرسازی باید به آن توجه کنیم یاد کرد و گفت: در زمینه بلندمرتبه‌سازی و به طور کلی آپارتمان‌نشینی باید به همه ابعاد آن توجه و اهتمام داشته باشیم و در این راستا در شهرسازی بایستی اسلامی بودن، ایرانی بودن، زیباسازی، مرفه بودن، مقاوم‌سازی و ... مورد توجه قرار گیرد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha