• چهارشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95040117844
  • خبرنگار : 71473

/اثرات برجام در حوزه اقتصاد/

با سیستم یارانه‌ای نمی‌توان از ظرفیت‌های برجام استفاده کرد

با سیستم یارانه‌ای نمی‌توان از ظرفیت‌های برجام استفاده کرد

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران معتقد است برای اینکه به شکل مطلوب بتوان از ظرفیت‌های برجام استفاده کرد باید به سمت اصلاح نرخ ارز و آزادسازی قیمت‌ها برویم.

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:‌ بعد از برجام باید فضای کسب و کار را در داخل اصلاح کنیم، یعنی به سمت اصلاح نرخ بهره بانکی، اصلاح نرخ ارز و همچنین واقعی سازی و آزاد سازی قیمت‌ها حرکت کنیم چرا که نمی‌توان با استفاده از سیستم یارانه‌ای از تمام ظرفیت‌های برجام بهره برد.     

وی همچنین افزود:  یکی از موضوعات مهم اقتصاد در اختیار گرفتن بازارهای بزرگی است که تولیدات را رقابتی کند و با برجام زمینه برای این اتفاق فراهم شده است.

صالحی ادامه داد: برجام شرایطی را برای ما فراهم کرده است که با دنیا ارتباط داشته باشیم و بتوانیم با وارد کردن تکنولوژی‌های روز تولیدات مان را با کیفیت و رقابتی کنیم و بازارهای بیشتری را در دست بگیریم.   

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: با وارد کردن تکنولوژی‌های روز و با استفاده از انرژی ارزان و نیروی انسانی مان است که می‌توانیم به بازارهای راه پیدا کنیم که تا قبل از برجام امکان آن برایمان وجود نداشت اما امروز با برجام این بازارهای جدید به عنوان بازارهای هدف مان مطرح شده است.   

به گفته صالحی با حضور در بازاراهای جدید است که می‌توان تولیدات و GDP (تولید ناخالص داخی) را افزایش داد و در نتیجه به شکوفایی اشتفال و رونق اقتصادی دست یافت.   

وی همچنین تصریح کرد: اما سوال این است که تاکنون چقدر با برجام به این شرایط دست پیدا کردیم؟ به اعتقاد من بعد از برجام دستاوردهای خوبی داشته ایم که از جمله مهمترین آن پایین آمدن هزینه‌های تولیدمان بوده است. هزینه‌های تولیدی که در مقاطعی تا ۴۰ درصد هم بالا رفته بود اما با استفاده از برجام می‌توانیم امیدوار باشیم که هزینه‌های اضافه در آینده به صفر برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha