• چهارشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95040118177
  • منبع : نمایندگی ایلام

طلب 400 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از سازمان‌های بیمه‌گر

طلب 400 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از سازمان‌های بیمه‌گر

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سازمان‌های بیمه‌گر تا پایان خرداد ماه امسال بالغ بر 400 میلیارد ریال به این دانشگاه بدهکارند.

به گزارش ایسنا، دکتر «علی دل‌پیشه» اظهار کرد: بیمه سلامت بابت خدمات ارائه شده تا پایان خردادماه مبلغ 270 میلیارد ریال به دانشگاه بدهی دارد که مطالبات دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تأمین اجتماعی تا پایان خرداد امسال مبلغی به میزان 90 میلیارد ریال است.

وی افزود: بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز تا پایان خردادماه مبلغ 30 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی ایلام بدهکار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به میزان بدهی‌های بیمه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) به این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: این بیمه میزان 10 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی تا پایان خردادماه بدهی دارد.

دل‌پیشه یادآور شد: با توجه به نقش تأثیرگذار درآمدهای اختصاصی در چرخه حیات بیمارستان‌ها، تولید و ارائه خدمت به بیماران و مراجعان  هم‌چنین جلب رضایت آنان باید بدهی‌های بیمه‌ها به این دانشگاه به موقع پرداخت شود تا بتوانیم خدمات را به‌نحو مطلوب به مردم و بیماران تقدیم کنیم.

وی افزود: تأخیر در پرداخت‌ها توسط بیمه‌ها در همه عرصه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی ایلام را با چالش جدی مواجه کرده و میزان ارائه خدمات به مردم استان را تحت‌تأثیر خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام تصریح کرد: متأسفانه از آثار منفی این میزان بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به تعویق افتادن مطالبات پزشکان و کارکنان دانشگاه شده و موجبات نارضایتی آنان را فراهم کرده است.

دل‌پیشه ادامه داد: تأخیرهای طولانی مدت در پرداخت بدهی‌ها توسط بیمه‌ها موجب نارضایتی و ایجاد فرصت‌های گوناگون برای مخالفان طرح تحول نظام سلامت خواهد شد که این طرح را ناکارآمد در سطح کشور جلوه دهند در حالی‌که میزان رضایت‌مندی عمومی از طرح تحول نظام سلامت در استانی مانند ایلام بیشتر از 85 درصد است.

وی ادامه داد: این بدهی‌ها و پرداخت نکردن آن از سوی سازمان‌های بیمه‌گر آثار مخرب و منفی دیگری هم دارد که شامل کاهش قدرت خرید دانشگاه و تأخیر در پرداخت هزینه‌های عمومی، خارج شدن برخی پزشکان و پیراپزشکان از طرح تحول نظام سلامت، دلسردی پزشکان و پیراپزشکان از ارائه خدمت به مددجویان، عدم توان نوسازی و بروز رسانی تجهیزات پزشکی به‌ویژه تجهیزات حیاتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ابراز امیدواری کرد شرکت‌های بیمه با پرداخت به موقع بدهی‌های خود موجب شوند که از ایجاد مشکلات و بروز پیامدهای منفی و ناخوشایند برای دانشگاه جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha