• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95050101367
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران مطرح کرد:

راه‌اندازی خط دریایی مسافربری میان آستاراخان و نوشهر

راه‌اندازی خط دریایی مسافربری میان آستاراخان و نوشهر

ایسنا/مازندران مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: راه‌اندازی خط مسافری بین بنادر نوشهر و آستاراخان روسیه از جمله پیشنهادات ماست که از این نظر می‌توان  از بخش خصوصی برای توسعه مسافربری استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، سیاوش رضوانی در نشست بین مسئولان آستاراخان روسیه و استان مازندران که در اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران بندر نوشهر برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر نوشهر گفت: نزدیکی راه اتصالی شمال به جنوب پس از احداث آزاد راه و امکان احداث بندر خشک در فاصله دو کیلومتری، از مزیت‌های این بندر است.

وی ایجاد ترمینال مسافربری از بندر نوشهر به آستاراخان را یکی از ظرفیت‌های مناسب دانست و اظهار کرد: تردد دریایی از جمله توانمندی‌هایی است که مغفول مانده و از این طریق می‌توان از تجربیات آستاراخان جهت گسترش سفرهای دریایی استفاده کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: احداث خط لوله و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، ایجاد پایانه اختصاصی صادرات گل و گیاه، استقرار صنایع بسته بندی و ترانزیت غلات از ظرفیت‌های خوبی است که می‌تواند در بندر نوشهر صورت گیرد.

رضوانی خاطرنشان کرد: در بحث صنایع بسته‌بندی در استان مازندران فرصت‌های بسیار ارزشمندی وجود دارد و از این نظر علاقه‌مندی جهت  فعالیت دو طرفه با کشور روسیه وجود دارد.

وی ادامه داد: راه اندازی خط مسافری بین بنادر نوشهر و آستاراخان روسیه از جمله پیشنهادات ماست که از این نظر می‌توان  از بخش خصوصی برای توسعه مسافربری استفاده کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران اضافه کرد: روسیه علاقه مند به دسترسی به آب‌های گرم است که این فرصت در مازندران وجود دارد و می‌توان از این نظر همکاری مناسب داشت.

رضوانی به واردات و صادرات بین بندر نوشهر و آستاراخان از سال 90 تا اواخر تیر ماه 95 اشاره کرد و گفت: زمینه‌های گسترش روابط و افزایش صادرات و واردات در بین دو بندر وجود دارد.

وی در ادامه به برخی پیشنهادات مورد نظر اشاره کرد و متذکر شد: صدور مجوز برای کشتی‌های ایرانی در ولگا به منظور دسترسی به آب‌های آزاد، اجازه ورود کشتی‌های ایرانی به سایر بنادر استان آستراخان، ارائه تخفیفات تشویقی به کشتی‌های جمهوری اسلامی که حامل کالاهای صادراتی روسیه هستند از جمله پیشنهادات است.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha