• پنجشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050104407
  • خبرنگار : 71477

فرمانده آمریکایی: داعش افغانستان با هسته اصلی داعش مرتبط است

فرمانده آمریکایی: داعش افغانستان با هسته اصلی داعش مرتبط است

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد، داعشی‌های مستقر در افغانستان مستقیما با گروه اصلی داعش در عراق و سوریه ارتباط دارند.

به گزارش ایسنا، ژنرال جان نیکلسون، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان  در مصاحبه‌ با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: پیروان داعش در افغانستان  با رهبری اصلی این گروه تروریست مستقر در عراق و سوریه ارتباط‌های مالی، مخابراتی و استراتژیکی دارند.

وی افزود: درخواست عضویت شاخه افغانستان داعش در گروه اصلی پذیرفته شده است. آنها درخواست عضویت داده‌اند و این درخواست پذیرفته شده است آنها آزمون‌های خاصی را گذرانده‌اند و در نشریه دابق متعلق به داعش مطلب منتشر می‌کنند.

نیکلسون تاکید کرد که تعهد آمریکا علیه گروه های تروریستی چه داعش و چه طالبان پابرجاست.

ژنرال نیکلسون گفت: 9 یا 10 منطقه‌ای که داعش در آن حضور چشمگیری دارد در جریان حملات کنونی به سه منطقه کاهش یافته است. اکنون آنها در حال عقب‌نشینی از دره کوت به طرف جنوب هستند. هنگامی که این منطقه پاکسازی شود نیروهای غیرنظامی همچون پلیس محلی افغان می‌تواند وارد شود و مطمئن باشد که تروریست‌های داعش باز نمی‌گردند.

وی افزود: تعداد قابل توجه یا در واقع اکثر شبه نظامیان داعش در افغانستان از منطقه اوراکزای پاکستان و از مرز ننگرهار می‌آیند و اعضای سابق تحریک طالبان پاکستان هستند.

ژنرال نیکلسون ادامه داد: نیروهای ضدتروریستی آمریکا ماه گذشته خلیفه عمر منصور یکی از رهبران ارشد تحریک طالبان پاکستان را کشتند. این بیانگر تعهد ما در مبارزه با تروریست‌ها است و مهم نیست که آنها در کجا اقدامات وحشیانه خود را انجام می‌دهند.

وی در خصوص نگرانی‌ها مبنی بر اینکه مقامات پاکستان برای عملیات های تروریستی پناهگاه ایجاد می‌کنند، گفت: من در این باره با ژنرال راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان صحبت کردم. ژنرال شریف متعهد شد تا برای شکست داعش به آمریکا و افغانستان بپیوندد.

این ژنرال آمریکایی افزود: در حال حاضر عملیاتی در مرز پاکستان وجود دارد. این نشان می‌دهد که پاکستانی‌ها به ادامه این عملیات پایبندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha