• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95050106483
  • خبرنگار : 71365

برگزیدگان جایزه ادبی «واو» معرفی شدند

برگزیدگان جایزه ادبی «واو» معرفی شدند

دوازدهمین دوره جایزه ادبی "واو" برگزیدگان خود را معرفی کرد.

به گزارش ایسنا،  در مراسم پایانی این جایزه رمان "فیل‌ها" به دلیل آن‌چه "آفرینش شخصیتی خاص، شیوه روایتی قابل توجه، اهمیت به قصه و زبان سالم" عنوان شد، به عنوان بهترین رمان متفاوت سال 1393 معرفی شد و "شاهرخ گیوا " لوح و تندیس و جایزه نقدی خود را از دست همسر فتح‌الله بی‌نیاز - نویسنده و منتقد ادبی فقید - دریافت کرد.

همچنین لوح اثر متفاوت شایسته تقدیر به "عالیه عطایی" برای رمان "کافورپوش" به‌دلیل آن‌چه "روایتی دوگانه و گمراه‌کننده، موضوعی خاص و شیوه روایتی درخور شخصیت" عنوان شد، تعلق گرفت.

در نهایت امیر حسین‌زادگان - مدیر نشر ققنوس - برای دومین سال پیاپی، به عنوان بهترین ناشر بهترین رمان متفاوت سال لوح و تندیس خود را دریافت کرد.

در ادامه مراسم لوح و تندیس برگزیدگان دوره یازدهم این جایزه نیز اهدا شد. رمان "سنگ و سایه"  نوشته  محمدرضا صفدری، بهترین اثر متفاوت سال 1392 و "حالم قرن چندم توست" نوشته آتوسا زرنگارزاده شیرازی اثر متفاوت شایسته تقدیر دور یازدهم این جایزه بودند.

در این مراسم که 10 مردادماه برگزار شد، فائزه سیدشاکری - دبیر جایزه - با اعلام این مطلب که دواردهمین دوره جایزه، این روز به پایان می‌رسد و سیزدهمین دوره آغاز می‌شود، گفت: تصمیم گرفتیم این روز، روز تولد محمود دولت‌آبادی باشد و به همین دلیل این جایزه به نام اوست.

وی  همچنین از مرحوم فتح‌الله بی‌نیاز و توجه وی به "واو" سخن گفت و اظهار کرد: جایزه امسال همچنان به یاد فتح‌الله بی‌نیاز تقدیم برگزیدگان می‌شود.

شاکری در ادامه از حسن کیاییان - مدیر نشر چشمه - خواست تا با توجه به اینکه بیشترین تعداد آثار دولت‌آبادی در این نشر به چاپ رسیده از سابقه دوستی و همکاری با این نویسنده بگوید.

کیاییان هم از زمانی گفت که "جای خالی سلوچ" را قبل از ناشر بودن خوانده و پس از ناشر شدن به دنبال او رفته و تا امروز که آخرین اثر دولت‌آبادی را با نام "بنی‌آدم" به چاپ رسانده در کنار او بوده است.

پس از آن علیرضا زرگر به‌عنوان دوست فتح‌الله بی‌نیاز و مدیر جایزه مهرگان از یادنامه‌ای گفت که برای این نویسنده و منتقد فقید جمع‌آوری شده و در حال حاضر در انتظار مجوز است.

دبیر جایزه "واو" در بخشی از مراسم با بیان آن‌چه "سوء استفاده از نام "واو" توسط کمپینی تازه‌کار" خواند، از نویسندگانی که حامی جایزه و عنوان آن بودند و با امضای خود به اعتراض این جایزه پیوستند، تشکر کرد.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha