• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95050106846
  • خبرنگار : 71477

کرملین و آسانژ اتهامات علیه روسیه را "لفاظی‌های پوچ انتخاباتی" دانستند

کرملین و آسانژ اتهامات علیه روسیه را "لفاظی‌های پوچ انتخاباتی" دانستند

در حالی که رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکا به دادن هشدارهایی درباره هک شدن ایمیل‌های کنوانسیون ملی دموکرات‌ها توسط روسیه "بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی" ادامه می‌دهند، مسکو این اتهامات را پوچ و بی‌اساس دانست و سایت افشاگر ویکی لیکس ضمن امتناع از افشای منابعش، متعهد شد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا دست به افشاگری‌های جدیدی در این زمینه بزند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترتنی راشاتودی، 22 ژوئیه سال جاری میلادی حدود 20 هزار ایمیل کنوانیسیون ملی دموکرات‌ها توسط ویکی لیکس منتشر شد و همکاری نزدیک میان این حزب و برخی چهره‌های اصلی رسانه‌ای و همچنین تبانی با کمپین هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری برای به حاشیه راندن برنی سندرز، رقیب سابقش را افشا کرد.

شورای ملی دموکرات‌ها در آستانه نشست بزرگ این حزب در فیلادلفیا، دبی واسرمن شولتز، دبیرکل حزب را تغییر داد. وی اما فورا در کمپین کلینتون سمتی به دست آورد و اتهاماتی را مبنی بر اینکه روسیه در پشت این هک کردن‌ها و افشاگری‌ها قرار دارد مطرح کرد. وی مسکو را به حمایت از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز متهم کرد.

به دنبال این اتهام زنی‌ها رسانه‌های آمریکایی فورا از این اتهامات سوء استفاده کرده و آن‌ها را تیتر اخبار خود کردند. این در حالی است که هنوز هیچ سند و مدرکی برای این اتهامات ارائه نشده است.

در همین حال کرملین اتهامات مبنی بر اینکه روسیه در هک شدن ایمیل‌های کنوانسیون ملی دموکراتیک دست داشته را به عنوان اتهاماتی کاملا پوچ و بی‌پایه و اساس رد کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز گفت: این سبک آمریکاست که ابتدا تقصیرها را گردن دیگران می‌اندازد و سپس شروع به تحقیقات می‌کند. اما ما در روسیه پیش از متهم کردن دیگران ابتدا تحقیق می‌کنیم، ما معتقدیم این روش به مراتب صحیح‌تر و منطقی‌تر است.

وی افزود: چنین بیانیه‌هایی از سوی کلینتون عمدتا لفاظی‌های پیش از انتخابات هستند. هیچ چیز قطعی در اتهاماتش نیست و ما معتقدیم این اتهامات بیشتر از روی احساسات مطرح شده‌اند.

پسکوف ادامه داد: اطلاعات افشا شده بسیار جالب هستند و به اقدامات ویژه برای تحریک افکار عمومی در جریان مبارزات انتخاباتی اشاره دارند. در این شرایط تلاش‌هایی برای سرپوش گذاشتن بر این تحریفات از طریق اهریمنی جلوه دادن مجدد روسیه وجود دارد که از نظر ما کاملا نامناسب است. روسیه هرگز در امور داخلی هیچ کشوری به ویژه در انتخابات مداخله نکرده و نخواهد کرد.

در همین حال جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی لیکس نیز اتهامات مطرح شده از سوی کنوانیسیون ملی دموکرات‌ها را تلاشی برای منحرف کردن توجهات از محتوای اسناد افشا شده دانست.

وی این گمانه زنی را که روسیه پشت این هک کردن قرار دارد، رد کرد و گفت: من روزنامه نگار هستم و منابعم را فاش نمی‌کنم. هدف ویکی لیکس به عنوان یک سازمان رسانه‌ای آگاه سازی مردم و روش کردن جهان تاریک از طریق آموزش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha