• جمعه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95050108780
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری:

جهاد دانشگاهی می‌تواند در زمینه آموزش‌ها و پژوهش‌های تخصصی و کاربردی الگوسازی کند

جهاد دانشگاهی می‌تواند در زمینه آموزش‌ها و پژوهش‌های تخصصی و کاربردی الگوسازی کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در زمینه آموزش‌ها و پژوهش‌های تخصصی و کاربردی الگوسازی کند و متناسب با نیاز توسعه استان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عمرانی ورود بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با رئیس و کارکنان جهاد دانشگاهی استان، که در آستانه 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه جهاد دانشگاهی به سبب ایجاد تحول در جامعه، اظهار کرد: پژوهش‌های کاربردی و آموزش‌های مطلوبی که توسط این نهاد ارائه شده است، رضایتمندی استان را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال از نیازهای اساسی استان محسوب می‌شود، تاکید کرد: اگر آموزش‌های جهاد دانشگاهی در راستای اشتغال‌زایی حرکت کند، جوانان کارآمد و ماهری در تمام زمینه‌ها، اعم از بازاریابی تا فنون کاربردی و تجارت، خواهیم داشت و این آموزش‌ها مبدا تزریق نیروی کارآمد به بدنه نظام خواهد شد.

استاندار با بیان اینکه کشور در برخی زمینه‌ها با دیگر کشورها فاصله دارد، گفت: خوشبختانه کشور در مباحث علمی و پژوهشی مانند انرژی هسته‌ای پیشرفت قابل توجهی داشته است که این پیشرفت را مرهون نهادهایی چون جهاد دانشگاهی هستیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهش‌ها باید به صورت هدفمند به نیازهای کشور پاسخ دهند، تصریح کرد: استان ما به شدت نیازمند نتایج پژوهش‌ها علمی و کاربردی است.

استاندار با اشاره به اینکه در پروژه‌هایی که به موفقیت نرسیده‌اند، عامل اصلی نبود پشتوانه علمی بوده است، تاکید کرد: عدم انجام پژوهش‌های علمی نقش اساسی در آزمون و خطاها و هزینه‌های بی‌مورد دارد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش‌ها و پژوهش‌های بسیاری از دانشگاه‌ها تابع فرهنگ است و نه نیازسنجی جامعه، تصریح کرد: انتظار می‌رود که پژوهش‌های جهاد دانشگاهی الگویی برای دانشگاه‌ها شود و متناسب با نیاز توسعه استان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عمرانی ورود بیشتری داشته باشند.

وی به مسائلی همچون اجتماعی، سیاسی، جامعه شناسی اشاره کرد و گفت: اگر پژوهش‌ها به درستی انجام شود، علل بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها مشخص شده و کمک شایانی به جامعه خواهد کرد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: لازم است حوزه افکار سنجی در تمامی حوزه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ورود پیدا کند زیرا که نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت.

استاندار با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزشی در سطح استان بانی خیر شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم آموزش‌ در تمامی مراکز آموزشی به سمت تخصصی شدن حرکت کرده و از حالت تئوری خارج شود و شکل کاربردی به خود بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha