• جمعه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95050113445
  • خبرنگار : 71342

همکاری دوباره کیومرث مرادی و نغمه ثمینی

همکاری دوباره کیومرث مرادی و نغمه ثمینی

کیومرث مرادی در مقام کارگردان در همکاری دوباره‌ای با نغمه ثمینی،نمایش «افسون معبد سوخته» را به صحنه می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، کمپانی تئاتر «امید ایران» پیش تولید نمایش «افسون معبد سوخته» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی کیومرث مرادی را آغاز کرده است.

این نویسنده و کارگردان سال‌های گذشته تجربه‌های موفقی در تئاتر همچون "ژولیوس سزار به روایت کابوس"،"مرگ وشاعر"،"خانه،خواب در فنجان خالی"،"رازها و دروغ ها" داشته‌اند.

آخرین همکاری آنان نمایش "شکلک" سال 93 در تالار شمس (اکو) با استقبال تماشاگران همراه شد.

نمایش "افسون معبد سوخته" سال 1379 در جشنواره‌ی تئاتر فجر شرکت کرد و جایزه بهترین بازیگری زن برای پانته‌آبهرام،بهترین کارگردانی برای کیومرث مرادی و بهترین نمایشنامه برای نغمه ثمینی را به همراه داشت. این نمایش سال 1380 در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرای عمومی رفت.

طراحی صحنه این نمایش که قرار است از اواسط مهر ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه برود،توسط پیام فروتن و طراحی لباس آن نیز به عهده ندا نصر خواهد بود.

«افسون معبد سوخته» با تغییراتی در گروه بازیگران اجرا خواهد شد که پس از اتمام مرحله انتخاب بازیگران اسامی آنان به زودی اعلام خواهد شد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «داستانی افسانه‌ای درباره زنی که در تنهای خود در یک معبد مشغول به زندگی و عبادت است. در یک شب طوفانی یک زن پوش به همراه نوآموز خودبه معبد می‌رسند و تقاضای ورود به معبد را دارند. زن که یک شمن است آن‌ها را در ابتدا راه نمی‌دهد چرا که نو آموز او یک مرد است اما ناگهان نو آموز شعری می‌خواند و شمن که ناباورانه سحر شده است،آنها را به درون معبد راه می‌دهد. چند روزی می گذرد تا زن پوش می آید و از شمن خداحافظی می‌کند اما شمن از او می خواهد که نو آموز را برای او بگذارد و خود به تنهایی معبد را ترک کند اما زن پوش نمی‌پذیرد و ...»

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha