• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۲:۴۳
  • دسته‌بندی: المپیک ۲۰۱۶
  • کد خبر: 95050114553
  • خبرنگار : 71506

همه رقبای سوریان در راه دومین طلای المپیک

همه رقبای سوریان در راه دومین طلای المپیک

پرافتخارترین کشتی گیر ایران برای رسیدن به دومین مدال طلای المپیک راه سختی پیش رو دارد هر چند پیروزی مقابل این حریفان با توجه به سطح فنی نابغه کشتی جهان دور از انتظار نیست و در واقع حریفان سوریان با قرعه سختی مواجه شده اند.

به گزارش ایسنا، رقابت های کشتی فرنگی المپیک ۲۰۱۶ ریو در دو وزن ۵۹ و ۷۵ کیلوگرم قرعه کشی شد و حمید سوریان و سعید عبدولی در روز نخست این رقابت ها عصر امروز یکشنبه به روی تشک می‌روند.

نخستین مصاف سوریان با طعم انتقام از چشم بادامی ها!

در وزن ۵۹ کیلوگرم حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی جهان و دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک در دور نخست باید به مصاف شینوبو اوتا از ژاپن برود.این کشتی گیر ژاپنی که چندی پیش در مسابقات گزینشی المپیک در کشور قزاقستان موفق شد از سد سوریان بگذرد برنز آسیا در سال ۲۰۱۵، نقره آسیا در سال ۲۰۱۴ و برنز جوانان جهان در سال ۲۰۱۲ را در کارنامه خود دارد.
سوریان در شرایطی مقابل این کشتی گیر گمنام ژاپنی شکست خورد که از شرایط ایده آل به دور بود و قطعا با آمادگی که سوریان بدست آورده، این حریف ژاپنی نمی‌تواند سد راه نابغه کشتی جهان شود.

حریفان احتمالی سوریان در صورت صعود به مرحله یک هشتم نهایی:

اما سوریان در صورت پیروزی در این‌مبارزه در ادامه و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف برنده مبارزه ابراگیم لابازانوف از روسیه و المات کبیسپایف از قزاقستان خواهد رفت.

نماینده کشتی فرنگی روسیه در این‌وزن ۲۹ ساله است و به تازگی در جام پادوبنی عنوان قهرمانی را بدست آورده است.وی در مسابقات انتخابی روسیه بالاتر از نفراتی چون سیمینوف و استپان ماریانیان موفق به کسب عنوان قهرمانی و پوشیدن دوبنده تیم ملی شد اما تاکنون طی این سال ها در مسابقات معتبر رسمی حضور نداشته و زیر سایه نفرات شاخص روسیه بوده است.

البته سوریان مرداد ماه سال گذشته در تورنمنت پیت لاسینسکی لهستان مقابل این کشتی گیر روس با نتیجه ۴ بر ۴ شکست خورد.

المات کبیسپایف قزاق نیز ۲۹ ساله است و برنز جهان در سال ۲۰۱۵، برنز بازی های آسیایی ۲۰۱۴، پنجمی المپیک لندن، نقره جهان در سال ۲۰۱۱ و برنز جهان در سال ۲۰۱۰ به همراه طلای آسیا در سال ۲۰۱۱ را در کارنامه خود دارد.



حریفان احتمالی در صورت صعود سوریان به مرحله یک چهارم نهایی:

سوریان در صورت صعود به این مرحله باید به مصاف یکی از کشتی گیران زیر برود:

سوسلان دائوروف از بلاروس: او ۲۵ ساله است و امسال به عنوانی بهتر از دهمی در اروپا نرسید. وی همچنین پنجمی جهان و دومی بازی های اروپایی در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد.

آندره استیگ برگ از نروژ کشتی‌گیر با تجربه نروژی است که ۳۳ سال سن دارد. وی در سال ۲۰۱۵ در جایگاه دهمی جهان و نهمی بازی های اروپایی ایستاد. برنز جهان در سال ۲۰۱۴ نیز از دیگر عناوین این کشتی گیر مسن اروپایی است.

لی جونگ بیک کره ای نیز از دیگر کشتی گیران احتمالی در این مرحله می تواند باشد.



حریفان احتمالی سوریان در صورت صعود به نیمه نهایی المپیک: 

روشن بایراموف از آذربایجان شاخص ترین کشتی گیری است که شانس زیادی برای حضور در این مرحله دارد. این کشتی گیر نایب قهرمان المپیک لندن و نایب قهرمان 2015 جهان است که در اکثر مبارزات رودررو از جمله فینال المپیک مغلوب سوریان شده و تنها در مسابقات جهانی لاس وگاس سوریان مقابل او با رای داوران دیسکالیفه شد.
بایراموف طلای جهان در سال ۲۰۱۱، برنز جهان در سال ۲۰۰۹، نقره المپیک لندن، طلای اروپا در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، نایب قهرمانی جهان در سالهای ۲۰۰۶ و 2015 را در ویترین افتخارات خود دارد.
سوریان علاوه بر فینال المپیک لندن، در فینال مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۶ مقابل این حریف به برتری دست یافته است.


حریفان احتمالی سوریان در صورت صعود سوریان به فینال:



اسماعیل بوررو مولینا از کوبا ۲۴ ساله است و مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد.

آرسن ارالیف ۲۶ ساله از قرقیزستان، پنجمی جهان و برنز آسیا در سال ۲۰۱۵ و طلای آسیا در سال ۲۰۱۳ را در کارنامه خود دارد.

یون وون چول از کره شمالی نیز که در مسابقات جهانی لاس وگاس ۲۰۱۵ موفق به شکست سوریان شد، مدال طلای مسابقات جهانی بوداپست ۲۰۱۳ و برنز جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد و شانس زیادی برای رسیدن به فینال المپیک خواهد داشت.

المرات تاسمرادوف ازبک دیگر رقیب احتمالی سوریان در صورت رسیدن هر دو کشتی گیر به فینال المپیک خواد بود.وی ۲۵ سال سن دارد و آخرین عنوان او در مسابقات جهانی رتبه یازدهمی بوده است.قهرمانی آسیا در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ و برنز جهان در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و یک نقره آسیا از عناوین این کشتی گیر ازبک است. وی در جریان‌مسابقات جهانی ازبکستان در حالیکه از تشویق بی امان هموطنان خود برخوردار بود مغلوب حمید سوریان شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha