• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95050115254
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

وجود 13 فرودگاه در استان هرمزگان

وجود 13 فرودگاه در استان هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان با بیان اینکه سالیانه یک میلیون و 100 هزار مسافر از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس جابه‌جا می‌شوند، گفت: استان هرمزگان با 13 فرودگاه بیشترین تعداد فرودگاه را در کشور دارد.

به گزارش ایسنا، محمود امانی بنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی بندرعباس دومین فرودگاه کشور است که موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان بیان کرد: این استان دارای 13 فرودگاه است که از این تعداد تنها شش فرودگاه در تملک و مورد استفاده شرکت فرودگاه‌های هرمزگان قرار دارد.

 امانی بنی اشاره کرد: سه فرودگاه شامل بندرعباس، بندرلنگه و ابوموسی از شش فرودگاه یاد شده عملیاتی بوده و سه فرودگاه پارسیان، بستک و میناب به دلیل نداشتن دیوارهای حفاظتی غیرعملیاتی هستند که این شرکت درصدد عملیاتی کردن آنها است.

به گفته وی از 13 فرودگاه استان هرمزگان که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند پنج فرودگاه بندرعباس، ابوموسی، بندرلنگه، قشم و کیش در امر جابه‌جایی مسافر نقش عمده‌ای دارند و دو فرودگاه جزیره‌ای در لاوان و سیری نیز به فعالیت‌های شرکت نفت اختصاص دارند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان اضافه کرد: سه فرودگاه بستک، پارسیان و میناب نیر غیر عملیاتی هستند که در مواقع اضطراری از آنها بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد پروزاهای صورت گرفته در چهارماه امسال، گفت: براساس آمارهای موجود تعداد پروازهای فرودگاه های این استان در چهار ماه ابتدای سال جاری سه هزار و 526 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، 22 درصد افزایش نشان می دهد.

امانی بنی افزود: در این مدت359 هزار و 503 مسافر از طریق فرودگاههای این استان جابه جا شده که افزایش 17 درصدی دربخش مسافری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد پروازها با روزانه 38 سورتی پرواز رفت و برگشت در فرودگاه بین المللی بندرعباس انجام می شود و درحال حاضر حدود 16 مسیر پروازی از بندرعباس وجود دارد.

امانی بنی اضافه کرد: تعداد پروازهای مسیر های ابوموسی، تهران ، شیراز ، اصفهان ، مشهد، یزد ، کیش و تبریز در ماه های گذشته افزایش یافته و همچنین مسیر کرمانشاه نیز با توجه به تقاضاهای فعلا هفته‌ای یک بار برقرار شده است.

وی با بیان اینکه سالیانه یک‌میلیون و 100 هزار مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند،‌ اظهار کرد: استان هرمزگان با 13 فرودگاه بیشترین میزان فرودگاه را در کشور دارد و 10 شرکت فعال هواپیمایی در این استان فعالیت دارند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در پایان با اشاره به جایگاه استراتژیک استان هرمزگان، قرار گرفتن این استان در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را به عنوان یکی از هشت مرکز استراتژیک دنیا برای کشور ایران از اهمیت بالایی عنوان کرد


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha