• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95050115734
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

/گناباد به روایت ایسنا/

دیدار با خادمان آفتاب در زیر سایه خورشید

دیدار با خادمان آفتاب در زیر سایه خورشید

ایسنا/خراسان رضوی آقا هوایت را دارد؛ این را می‌دانی و در پس کوچه‌های روستایی دور افتاده در گناباد قدم می‌زنی. 

همین دیروز بود که به آقا سلام دادی و با او خداحافظی کردی تا راهی گناباد شوی؛ برنامه برگزاری یک تور خبری بود برای ترسیم "گناباد به روایت ایسنا".

تو می‌دانی که در حوالی ایام ولادت مولا حتما وظیفه‌ای داری و قطعا باری بر دوش تو و قلمت قرار دارد تا به رسالتت عمل کنی و صدای مردم را به گوش مسئولان برسانی. 

خسته از سفر طولانی در کوچه‌های روستای "ریاب" قدم می‌زنی و تاریخ کهنش را مرور می‌کنی؛ نیمه شب نزدیک شده و خبرنگاران همراهت هنوز با دقت و علاقه مشغول کنکاش در کوچه و پس‌کوچه‌های روستایی هستند که با سابقه‌ای هزاران ساله‌ می‌خواهد حقش را از تاریخ بگیرد. 

ناگهان کوچه‌های نیمه تاریک روشن می‌شود، عطر عجیبی در فضا پیچیده و از خودرویی که ناگهان در برابرت می‌ایستد مردانی با لباس‌های آشنای بلند و مشکی پیدا می‌شوند؛ لبخند به لب دارند و دستشان پر است از مهر مولا، مهر آشنای مولا، اما عطری در فضاست که بوی حرم می‌دهد، بوی آشنای حرم... . 

جواد آزاد مدیر کاروان زیر سایه خورشید است؛ او می‌گوید دیروز وارد گناباد شده‌اند و امروز پرچم حرم و نمک متبرک آستان شمس‌الشموس را به ادارات، کارخانه‌ها، مزار علامه بهلول، مصلی و ... برده‌اند. 

آزاد می‌گوید دیدار با علماء، غبارروبی مزار شهدا، عیادت بیماران‌ و زیارت امام‌زاده سلطان محمد عابد از دیگر برنامه‌های سفرشان است و بعد از آن پرچم حرم رضوی را به طبس خواهند برد. 

او گفت که امسال  59 کاروان مشابه به سرتاسر ایران رفته‌اند تا عطر سلطان خراسان فضای گسترده ایران را آکنده کند تا حتی اگر در دور دست دل کسی هوایی شد بتواند از حال و هوای حرم سرشار شود. 

در همین حال بودی که خادمی آرام پرچم سبز آستان مولا را در برابرت می‌گیرد تا آن را ببوسی و در هوای حرم غرق شوی؛ پرچم را می‌بوسی و دوست نداری صورتت را از آن جدا کنی انگار در رواق‌های حرم ایستاده‌ای، بوی حرم وجودت را فرا گرفته، حس غرور می‌کنی اما ناگهان یاد این شعر می‌افتی که: 

در انحنای روشن ایوان کنایتی است                 یعنی اگرچه غرق طلایی، شکسته باش

می‌شکنی و چشمان نمناکت را از پرچم جدا می‌کنی. خادم دیگری جلو می‌آید و با ظرفی از نمک متبرک اجر شکستگی‌ات را می‌دهد. 

حالا نمک‌گیر هم شده‌ای؛ یکی از خادمان می‌گوید حتما کار خوبی می‌کنید که قسمت شد تا در این نیمه‌ شب عطر مولا را استشمام کنید. 

سری تکان می‌دهیم و قلم‌هایمان را محکم‌تر می‌فشاریم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha