• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۲۱:۰۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95050119351
  • خبرنگار : 71548

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا:

افتخار می‌کنیم که خبرنگار قرآن هستیم

افتخار می‌کنیم که خبرنگار قرآن هستیم

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که خبرنگار قرآن هستیم و در این حوزه فعالیت داریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دومین گردهمایی خبرنگاران افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به همراه مراسم تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم (تقی ارغوانی) شنبه 30 مردادماه مصادف با روز بزرگداشت علامه مجلسی در برج میلاد برگزار شد.

صابر فرزام مدیرعامل خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) اظهار کرد: اگرچه خبرگزاری ایکنا هنوز با نقطه‌ای که شایسته قرآن باشد بسیار فاصله دارد اما همین که اینجا ایستاده و فعالیت می‌کنیم به خاطر حضور شما خبرنگاران است. افتخار می‌کنیم که خبرنگار قرآن هستیم و در این حوزه فعالیت داریم. از این جهت می‌گویم پیامبرگونه که نبی اکرم خبرنگار اختصاصی خداوند بود و اصل خبر را از اصل منبع به ما می‌رساندند. اخباری که همیشه تازه هستند و این معجزه قرآن کریم است.

وی خاطرنشان کرد: ما هیچ کدام شایسته این نیستیم که همانند پیامبر اسلام خبرنگاری کنیم اما می‌توانیم در حواشی قرآن خبرآفرینی کنیم. خبرنگاری در هر رسانه‌ای شرایط خاص خودش را دارد که حتی گاهی در برخی از رسانه‌ها خبرنگاران وارداتی هستند و از برخی اصول اخلاقی دور می شوند اما ما چون در خبرگزاری ایکنا نام قرآن را به یدک می‌کشیم نمی‌توانیم هر خبر و هر موضوعی را کار کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا با اشاره به آیه‌ای از قرآن مجید  شاهدبودن، بشارت دهنده‌ و انذاردهنده بودن را مهم‌ترین صفات خبرنگاران قرآنی برشمرد و یادآور شد: شاهد بودن فقط به این معنی نیست که با دقت به موضوعات بنگریم. در اینجا شاهد بودن یعنی اینکه هم ببینیم و هم به مردم نشان بدهیم. خبرنگار قرآنی باید هم خودش ببیند و هم کاری کند که دیگران ببینند و بعد بشارت دهد و حتی در مواقعی هم می تواند انذار دهد نه اینکه خدایی نکرده با آرایش و پیرایش اصل خبر را پنهان کند.

فرزام متذکر شد: خبرنگار قرآنی بودن افتخاری است که از پیامبر شروع شده است و ما هم در مقیاس های بسیار کوچک‌تر آن را ادامه می دهیم حتی حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز خبرنگار افتخاری ایکنا هستند که این افتخاری برای ماست. بسیاری از مراجع تقلید و مسئولان کشوری هم خبرنگاران افتخاری ایکنا هستند.

وی با اشاره به شهید مدافع حرم تقی ارغوانی بیان کرد: ما در انتشار اخبارمان به دقت خیلی توجه می‌کنیم و تا زمانی که به حق‌الیقین نرسیده‌ایم آن خبر را انتشار نمی‌دهیم  و خوشا به حال شهید ارغوانی که با حق‌الیقین خبر شهادت خودش را به ما رساند. او از خبرنگاران افتخاری ایکنا بود که به ما یاد داد چگونه می توان از شاهد بودن به شهادت رسید.

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا در پایان سخنانش با بیان اینکه این خبرگزاری تنها خبرگزاری قرآنی در جهان است اظهار کرد: این برای ما باعث خوشحالی نیست و امیدواریم روزی در جهان خبرگزاری‌های قرآنی دیگری نیز فعالیت داشته باشند. ما اولین خبرگزاری تخصصی در ایران هستیم که به چند زبان فعالیت می کنیم و در دو سال گذشته در میان 18 خبرگزاری تخصصی توانستیم رتبه اول را به خودمان اختصاص دهیم و این به دست نمی‌آمد مگر با حمایت شما خبرنگاران.

دکتر بیادی پیشکسوت قرآنی سخنران بعدی بود؛ او با اشاره به عضویت افتخاری مقام معظم رهبری در خبرگزاری ایکنا به بیان خاطره‌ای از حضور ایشان در نمایشگاه جهاد دانشگاهی پرداخت.

وی اظهار کرد: خبرنگاری، خبرچینی نیست بنابراین یک خبرنگار قرآنی باید بداند که با خبرنگاران دیگر فرق دارد و ویژه است. در جامعه فرهنگی ما امروز مشکلاتی وجود دارد که به بحث آموزش و پرورش برمی‌گردد. ما در جامعه آموزش می‌دهیم و فکر می کنیم که این کار پرورش نیز هست و به همین خاطر دانش آموزان، دانشجویان و طلبه‌های ما تنها آموزش می‌بینند و تربیت نمی شوند. داستان پرورش داستان تمرین کردن است.

وی ادامه داد:‌ کسی که می خواهد تربیت شود حتما نیاز به الگو دارد و باید در محضر استاد آموزش ببیند. یکی از پارامترهای تربیت همین موضوع تنظیم خبر است. اینکه چطور خبر بنویسیم که اثرگذار باشد. این اثرگذاری هم می تواند جنبه مثبت و هم منفی داشته باشد که ما باید به سمت جنبه‌های مثبت آن برویم.

بیادی در پایان در باب آموزش قرآن و لزوم دانش خبرنگاری در حوزه قرآن به بیان توضیحاتی پرداخت.

همچنین ابویی مدیرعامل خانه شهریاران جوان در سخنانی کوتاه اظهار کرد: مبنای کار داوطلبانه در کشور ما کارهای خیر و مذهبی است.

او خطاب به خبرنگاران افتخاری حاضر در مراسم گفت: بدانید کاری که در آن قدم گذاشته‌اید بسیار برکت دارد و کار در هیچ کجای دیگر این‌قدر برایتان انگیزه نخواهد داشت و تا این اندازه بستر روحتان درگیر آن نخواهد شد که بتوانید بدون هیچ داشته دنیوی و معنوی به آن شغل ورود پیدا کنید و داوطلبانه به رسالت‌های قرآنی در جامعه بپردازید.

ابویی با اشاره به گسستی که میان نسل جوان و گذشته وجود دارد متذکر شد: اگر می خواهیم به نسل جدید مسیر درستی را نشان دهیم هیچ راهی به جز تاسی به قرآن نداریم. امروز با 13 سال سابقه کار با جوانان به جرات می گویم که خیلی از جوانان ما فقط مربی خوبی نداشته‌اند و امروز خلا فعالیت های قرآنی در میان جوانان نبود مربی قرآنی است.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان اظهار کرد:‌انتظار دارم که شما خبرنگاران که فعالیت افتخاری می‌کنید روزی هم مربیان افتخاری و داوطلب کشور باشید.

در ادامه مراسم علیزاده رییس سازمان زیباسازی شهری و مدیرسابق خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) با بیان اینکه هنوز خودش را خبرنگار افتخاری ایکنا می‌داند اظهار کرد:‌ خبرنگاران افتخاری یکی از مهم‌ترین خبرنگاران یک خبرگزاری هستند چرا که با انگیزه‌ترین و کم ‌هزینه‌ترین خبرنگارانند.

وی ادامه داد:‌ به یاد دارم سال‌هایی که توفیق حضور در خبرگزاری ایکنا را داشتم بسیاری از تیترهای ما برای خبرنگاران افتخاری بود و طبیعتا این موضوع خیلی حایز اهمیت بود که خبرنگاری افتخاری بتواند خبر تیتر یک داشته باشد.

علیزاده با بیان اینکه اگر خبرگزاری‌ها به موضوعات مناسب جامعه بپردازند تاثیرگذار خواهند بود اظهار کرد: به عنوان مثال سود ربا و مسائل بانکی از جمله مسائل مهم هستند که برخی از رسانه‌ها به آن‌ها پرداختند. خبرگزاری ایکنا نیز یکی از مهم‌ترین خبرگزاری‌ها در عرصه دین و قرآن است و امیدوارم روز به روز موفق‌تر شوند.

در ادامه مراسم گردهمایی خبرنگاران افتخاری قرآنی از خانواده شهید مدافع حرم تقی ارغوانی تقدیر به عمل آمد و سپس با حضور فرزند این شهید از برخی خبرنگاران افتخاری قرآنی نیز تقدیر شد که در پایان این بخش امیرحسین ارغوانی پسر شهید مدافع حرم به بیان خاطره‌ای از پدرش پرداخت.

در پایان مراسم پرچم گنبد امام حسین (ع) در مراسم آورده شد و در میان حضار به گردش درآمد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha