• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 95050119617
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی:

غار جهنم تخریب نمی‌شود

غار جهنم تخریب نمی‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، گفت: نقش این غار در چرخه حیات وحش و بیولوژیک منطقه، بسیار حایز اهمیت بوده لذا از تخریب این غار خودداری می‌شود.

 محمدرضا امیرحسنخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با ارسال نامه‌ای به سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار خواستار اقدام فوری در جهت حفظ غار جهنم شدم.

وی ادامه داد: غار جهنم واقع در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شهرستان طبس و ۸۵ کیلومتری عشق آباد در دهستان کوه یخ آب از انواع غارهای آهکی و کاملا زنده و فعال کشور بوده که به رغم خشکسالی‌های اخیر از حوضچه انتهایی غار هنوز مقداری باقی مانده است.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از ناحیه سازمان‌های مردم نهاد و فرمانداری شهرستان طبس و بخشداری دستگردان وبا ابراز نگرانی شدید اهالی منطقه و حساسیت موضوع عملیات معدن متوقف شده است.

پروژه زغال‌سنگ در محدوده تعیین شده به فعالیت خود ادامه می‌دهد

امیرحسنخانی،  همچنین در مورد پروژه زغال‌سنگ پرورده چهار طبس، عنوان کرد: با توجه به اینکه معدنکار از محدوده تعیین شده خود خارج شده است باعث تعطیلی این معدن شده که در صورتی که معدنکار تعهد دهد در محدوده خود به فعالیت بپردازد می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: قرارداد تجهیز و آماده‌سازی معدن زغال‌سنگ پرورده چهار طبس بین شرکت‌های تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت کانی کاوان شرق با جوینت خارجی چین در مجلس هفتم به امضا رسیده است.

وی افزود: این پروژه در مجلس هفتم با همکاری شرکت چینی امضاء شد که متاسفانه به دلیل نبود منابع مالی عملیاتی نشده است.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معدن تمام مکانیزه پرورده طبس نخستین واحد معدنی در ایران است که به صورت مدرن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، عنوان کرد: با راه اندازی این طرح، ظرف چند سال آینده به تولید زیادی کنسانتره زغال‌سنگ دست می‌یابیم.

امیرحسنخانی بیان کرد: با بهره‌برداری و تجهیز شدن معدن زغال‌سنگ پرورده چهار طبس برای تعداد زیادی از جوانان اشتغال‌زایی را در پی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: توسعه معدن منجر به توسعه همه جانبه در کشور خواهد شد لذا خواستار توجه بیشتر مسئولان به این بخش مهم هستیم.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با همکاری پیمانکاران چینی، ایران طی سال‌های آینده به عنوان بزرگترین کشور تولیدکننده زغال سنگ منطقه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه جزء پروژه‌های مقاومتی بوده و باید امسال منابع مالی آن تامین شود، گفت: این پروژه جزء پروژهای مهم کشور بوده که باید در دستور کار قرار گیرد همچنین مدیران و مسئولان شهرستان طبس نیز باید پیگیر این موضوع مهم باشند.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه با بیان اینکه طبس منابع زغال‌سنگ بسیار پهناوری دارد که ما فقط گوشه‌ای از این منابع را می‌خواهیم استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: تحریم‌ها نیز نقش مهم در عقب افتادن این پروژه داشته که با راه اندازی این پروژه منابع جانبی زغال سنگ نیز توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha