• شنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95060103174
  • خبرنگار : 71186

پایین‌بودن کیفیت بیشتر خودروهای داخلی

چرا ستاره‌های ایرانی کم‌ فروغ‌اند!؟

چرا ستاره‌های ایرانی کم‌ فروغ‌اند!؟

رییس ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دلایل اینکه چرا تاکنون هیچ خودروی سواری تولیدی و مونتاژی در ایران موفق به کسب پنج ستاره کیفی در ارزیابی‌ها نشده است را اعلام کرد.

محمد رستگار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ یک خودروی سواری تولیدی در ایران زمانی می‌تواند پنج ستاره کیفی را کسب کند که هیچ‌گونه نقص و عیبی از نظر کیفی، ایمنی و ظاهری نداشته باشد اما تاکنون هیچ خودروی تولیدی در ایران موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشده است که این نشان می‌دهد خودروی بدون نقص در داخل تولید و مونتاژ نشده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شده هیچ خودرویی حتی خودروهای به‌روزی که در ایران مونتاژ می‌شوند موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشود، کیفیت خطوط تولید و مونتاژ در ایران است. این خطوط عموما دستی و غیر مکانیزه هستند و حتی در خودروهای به‌روز و با کیفیت فول سی‌کی‌دی که تمام قطعات آنها وارد شده و تنها در ایران مونتاژ می‌شوند نیز شاهد کاهش کیفیت این خودروها به دلیل کیفیت مونتاژ هستیم به‌همین دلیل شاهدیم خودروهایی به‌روز و با کیفیتی که در خارج از کشور چهار یا پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند در فرایند مونتاژ در ایران موفق به کسب این تعداد ستاره کیفی نمی‌شوند.

رستگار با بیان اینکه خودرویی که ایرادات آن حداقلی باشد به‌گونه‌ای که این ایرادات منجر به نارضایتی مصرف‌کننده نشود، می‌تواند چهار ستاره کیفی را کسب کند، خاطرنشان کرد: تنها در یک ماه آن هم به صورت لب مرزی یک مدل خودروی تولیدی در ایران توانست چهار ستاره کیفی را کسب کند که البته در ارزیابی‌های بعدی موفق به تکرار آن نشده و در رتبه سه ستاره کیفی قرار گرفت.

رییس ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد:‌ گذشته از خودروهای سه ستاره، تقریبا بیشتر خودروهای پرتیراژ داخلی معمولا تک ستاره‌اند. خودروهای تک‌ستاره ایرادات و معایب زیادی دارند که این ایرادات منجر به نارضایتی شدید مصرف‌کننده می‌شود البته این یک اصل کلی است که با افزایش تیراژ تولید یک خودرو کیفیت آن نیز مقداری کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه با کیفیت‌ترین خودروهای سواری تولید داخل به جز یک مورد استثنا، سه ستاره‌اند و موفق به کسب چهار یا پنج ستاره کیفی نمی‌شوند، تصریح کرد: ‌البته ممکن است در یک سال آینده با تولید خودروهای جدیدی که قراردادهای آن با خودروسازان خارجی منعقد شده است با توجه به جدید و به‌روز بودن خطوط تولید و مونتاژ این خودروها شاهد عرضه خودروهای با کیفیت با سطح کیفی چهار و پنج ستاره در ایران باشیم.

به گزارش ایسنا، در روش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (آدیت)، تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت می‌گیرد. در این مدل یک ستاره، پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان می‌دهد. براساس ارزیابی‌ها بیشتر خودروهای سواری تولید داخل در سطح کیفی یک ستاره قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha