• شنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95060103870
  • خبرنگار : 71477

وزیر دفاع کلمبیا: به رغم آتش‌بس اخیر به مبارزه با مجرمین ادامه می‌دهیم

همزمان با اقدام یکی از قضات کلمبیا برای صدور حکم بازداشت علیه رهبران شبه نظامی که برای دستیابی به توافق صلح تلاش می کنند، وزیر دفاع این کشور تاکید کرد، آتش بس تاریخی با شورشیان فارک به تعهد کلمبیا برای مبارزه با جرم و جنایت پایان نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهور کلمبیا دستور آتش بس قطعی با چریک‌های گروه «نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا» موسوم به فارک را صادر کرد که قرار است از دوشنبه آغاز شود. این دستور پس از آن صادر شد که دو طرف به توافقی برای پایان دادن به درگیری‌های 50 ساله خود که جان صدها هزار تن را گرفته و میلیون‌ها تن دیگر را مجبور به فرار از خانه‌هایشان کرده، رسیدند.

در جریان مذاکرات روز چهارشنبه، مذاکره کنندگان دولت کلمبیا و شورشیان فارک یک توافق صلح 297 صفحه‌ای را بعد از چهار سال مذاکره در کوبا ارائه دادند.

در همین حال یک گروه شورشی چپگرای دیگر در کلمبیا موسوم به «ارتش آزادی بخش ملی» نیز امیدوار است تا به توافق صلح مشابهی با دولت دست یابد اما روز جمعه یکی از قضات کلمبیا حکم بازداشت رهبران ارشد این گروه را به خاطر جرائمی چون نقش داشتن در تخریب خط لوله‌های نفتی صادر کرد.

یکی از قضات بوگوتا، پایتخت کلمبیا در بیانیه‌ای گفت: اتهامات وارده علیه اعضای فرماندهی مرکزی گروه «ارتش آزادی بخش ملی» شامل استفاده از روش‌های جنگی نامشروع، تخریب محیط و قتل است.

دفتر دادستانی کل کلمبیا این گروه شبه نظامی را به دست داشتن در حملات به تاسیسات نفتی کلمبیا بین سال‌های 2011 تا 2016 میلادی متهم کرده است.

لوئیس کارلوس ویلگاس، وزیر دفاع کلمبیا گفت، حتی پس از آغاز رسمی آتش بس با گروه شورشی فارک، سربازان و نیروهای پلیس این کشور به مبارزه با آدم ربایی، اخاذی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و دیگر جرایم ادامه خواهند داد.

وی افزود: ما با گروه شورشی فارک در آتش بس به سر می‌بریم اما این به معنای توقف پیگیری جرائم نیست. ما امیدواریم که این آتش بس به طور کامل اجرا شود.

ویلگاس ادامه داد: 16 هزار و 500 سرباز و پلیس برای کمک به اجرای مفاد این توافق نامه صلح حاضر و آماده هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha