• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 95060905947
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

انتظارات نامعقول از عوامل مخرب رابطه زناشویی

انتظارات نامعقول از عوامل مخرب رابطه زناشویی

ایسنا/خراسان جنوبی یک مشاور و عضو هیئت علمی دانشگاه در خراسان‌ جنوبی، با بیان اینکه هر انتظاری که در حیطه رابطه زناشویی تعریف نشده باشد، انتظاری نابجا و نامعقول است، گفت: انتظارات بی‌مورد و غیرمنطقی از عوامل مخرب رابطه زناشویی هستند.

محمدمهدی خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان‌ جنوبی، اظهار کرد: در بسیاری از موارد زوج‌ها انتظارات نابجایی درباره ازدواج و همسر آینده دارند که این شادکامی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه تنها نتیجه توقعات بی‌جای همسران از یکدیگر خشم، عصبانیت و دلخوری خواهد بود، تصریح کرد: همسرانی که از همدیگر انتظارات نابجا دارند شانس داشتن یک زندگی زناشویی سالم را از دست می‌دهند و مشکلات زیادی در زندگیشان به وجود می‌آید.

این مشاور خانواده در استان یادآور شد: اگر افکار واقعی را جایگزین توقعات غیر واقعی شود زندگی با آرامش بیشتری را جوانان تجربه خواهند کرد.

خزاعی بیان کرد: رفتار و افکار عاشقانه، برنامه‌ریزی کردن برای یک زندگی خوب، آرامش و درک کردن یکدیگر همسران را برای رسیدن یک رابطه زناشویی سالم هدایت می‌کند.

وی عنوان کرد: سازش کردن و جستجو برای پیدا کردن راه حل اختلافات بهترین روش برای زوجینی بوده که آرامش در زندگی برایشان مهم است.

این مشاور خانواده در استان تصریح کرد: موفقیت یک رابطه زناشویی در تلاش برای رسیدن به توافق است بهتر بوده زوجین به جای کاستی‌ها بر ارزش‌ها و نقاط قوت همدیگر متمرکز شوند.

خزاعی با اشاره به اینکه در خانواده متعادل سلامت، استحکام، اقتدار عاطفی و منطقی وجود دارد، افزود: خانواده متعادل با شناخت وظایف خود و حقوق یکدیگر و تفاوت‌های فردی باعث استحکام و گرمی خانواده می‌شوند.

وی بیان کرد: خانواده‌ متعادل در پرتو شناخت صحیح و واقع‌بینانه‌ همسران از وظایف زناشویی و طرز تفکر و خواسته‌های یکدیگر، پویا و سالم و باصفا می‌شود.

این مشاور خانواده در استان با بیان اینکه امروزه زوجین توقعات نابجایی دارند، تاکید کرد: انتظارات زوجین باید واقع بینانه بوده و زوجین با توجه به استعدادها و قابلیت‌هایی که دارند توقعات نابجا را کنار بگذارند.

خزاعی با بیان اینکه منطقی فکر کنید، یادآور شد: هیچ فردی کامل نیست و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که یک فرد تمام بعدهای خوب رفتاری ‌را داشته باشد.

وی با بیان اینکه صداقت، احترام و همدلی مهم‌تر از مباحث مالی در زندگی زوجین است، خاطر نشان کرد: صداقت در گفتار و رفتار زندگی زوجین بسیار مهم بوده و لازمه یک زندگی صحیح و پربار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha