• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95061610811
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان مطرح کرد:

تسهیلات سرمایه‌گذاری گردشگری در پیچ و خم قوانین بانکی

تسهیلات سرمایه‌گذاری گردشگری در پیچ و خم قوانین بانکی

ایسنا/خراسان رضوی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران در مرحله اداری و کاغذ باقی مانده است، اما در مرحله اعطای وام‌های بانکی با مشکل مواجه است و این وام‌ها سهل‌الوصول نیستند.

مجید فرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: سازمان‌های متولی مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی قوانین و آیین‌نامه‌های خوبی در این زمینه تنظیم کرده‌اند و در خصوص سرمایه‌گذاری حمایت‌هایی صورت می‌گیرد اما در مقابل قوانین بانکی به صورتی تنظیم شده است که وام‌ها به راحتی به سرمایه‌گذاران اعطا نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در یکی دو سال اخیر و بعد از برجام مسائل اداری آسان‌تر شده که این موضوع موجب جذب بیشتر سرمایه‌گذاران در ایران شد و ما با سونامی گردشگری مواجه شدیم.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان، یادآور شد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و اقامتی تمایل زیادی دارند اما موانعی که در مسیرکار آنها وجود دارد موجب توقف سرمایه‌گذاران می‌شود.

 فرقانی با اشاره به موانعی که بر سر راه سرمایه‌گذاری در مشهد است، گفت: یکی از موانع، موضوع نقل و انتقال پول است که هنوز عملا برطرف نشده است و موضوع دیگر امنیت سرمایه‌گذاری و تضمین سرمایه آنها است.

وی تصریح‌کرد: موارد مختلفی در سرمایه‌گذاری تاثیرگذار است، مانند ثبات مالی، ثبات امنیتی و سیاسی و نبود بحران در منطقه از جمله این موارد است و تامین امنیت نیز نیازمند کار تیمی است و تنها بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست.

فرقانی اظهار کرد: معتقدم سرمایه‌گذاران هم‌اکنون تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و اقامتی مشهد دارند و تنها دغدغه اصلی آنها تامین امنیت سرمایه و تضمین آن است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان در مورد سرمایه‌گذاران خارجی، افزود: اکثر سرمایه‌گذاران خارجی در مشهد از کشورهای حوزه خلیج‌فارس و کشورهای شیعه‌نشین هستند، همچنین کشورهای دیگر نیز تمایل به سرمایه‌گذاری دارند.

وی با بیان اینکه تمایل سرمایه‌گذاران معطوف به حوزه گردشگری و اقامتی در مشهد است، یادآور شد: سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتی هم‌اکنون به صورت هتل‌های زنجیره‌ای انجام شده است.

فرقانی خاطرنشان‌ کرد: با توجه به اینکه مشهد شهری گردشگرپذیر است، به منظور اینکه بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد باید مسیر ورود سرمایه‌گذاران و همچنین قوانین را در حوزه سرمایه‌گذاری آسان‌تر کرد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان در مورد رضایت سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در مشهد، گفت: در هر کشوری قوانین دست و پاگیری وجود دارد و درخواست سرمایه‌گذاران این است که این موانع برداشته شود و روند سرمایه‌گذاری آسان‌تر شود.

فرقانی درباره مشکلات بانکی، افزود: مدیران و مسوولان بانک مرکزی درصدد برطرف کردن این مشکل هستند که برطرف شدن این مسئله، در ورود هرچه بیشتر سرمایه گذاران موثر است. 

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha