• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95061711518
  • منبع : نمایندگی گیلان

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی:

واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی، تیغ دو لبه است

واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی، تیغ دو لبه است

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری گفت: واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی، تیغ دو لبه است که گاهی می‌تواند موجب تخریب بنا و آثار تاریخی شود.

به گزارش ایسنا، ذبیح الله نیکفر، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه با واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی می‌توان از ظرفیت موجود در این بخش در راستای مرمت و احیای اماکن تاریخی بهره برد، اظهار کرد: البته واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی، تیغ دو لبه است که گاهی می‌تواند موجب تخریب بنا و آثار تاریخی شود، از این رو مسئولان این سازمان باید در واگذاری‌ها به بخش خصوصی دقت و نظارت ویژه‌ای داشته و این اقدام کاملا در چارچوب قانون انجام شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح امکان واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی داخلی و خارجی وجود دارد، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واگذاری‌ها، بخش خصوصی داخلی را در اولویت قرار دهد.

نیکفر با انتقاد از وجود برخی کاربری‌های اداری در فضاهای تاریخی، گفت: به هیچ عنوان نباید از بناهای تاریخی بهره‌برداری اداری شود؛ از این رو سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید نسبت به رفع این مشکل و بازپس‌گیری اماکنی که مورد بهره‌برداری اداری می‌شود، سریعا اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه برخی از آثار تاریخی شناخته شده به دلیل کمبود بودجه و عدم ترمیم و مرمت، قابل بازدید و استفاده برای عموم مردم نیستند، افزود: می‌توان با مرمت و احیای مجدد چنین بناهایی فضای مناسبی برای آشنایی بیشتر مردم و گردشگران خارجی با تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی فراهم کرد.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی اجرای صحیح طرح واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را فرصتی برای کاهش هزینه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه نگهداری و مرمت بناهای تاریخی دانست و بیان کرد: با احیای مجدد این بناها و تغییر کاربری درست می‌توان زمینه اشتغال بسیاری از افراد جامعه را فراهم کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha