• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95062113540
  • منبع : نمایندگی لرستان

استاندار لرستان:

سرشماری، پایه و مبنایی برای تصمیم‌گیری است

 سرشماری، پایه و مبنایی برای تصمیم‌گیری است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: سرشماری، پایه و مبنایی برای تصمیم‌گیری است.

به گزارش ایسنا، مهندس بازوند در جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان با بیان اینکه سرشماری کاری ملی است و همانند انتخابات باید همه دستگاه‌های اجرایی مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: در قالب دستورالعمل و بخشنامه‌ای به ادارات کل استان و در شورای اداری این مهم اطلاع‌رسانی خواهند شد.

وی ادامه داد: فرمانداران نیز موظف هستند در شورای اداری شهرستان خود جلسه‌ای مفصل برای توجیه این مهم تشکیل دهند.

بازوند گفت: آنچه مسلم است سرشماری پایه و مبنایی برای تصمیم‌گیری بوده و اگر اطلاعات ناصحیح وارد شود قطعاً نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد و چنانچه پنج سال یکبار باشد آن‌گونه که باید نمی‌توان برنامه‌ریزی‌ها را عملیاتی کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم باید اطلاعات دقیق به مأمور سرشماری دهند و برای این مهم نیاز است اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد تا اعتماد مردم جلب شود، افزود: باید مردم توجیه شوند که سرشماری نفوس و مسکن هیچ ربطی به قطع یارانه و خارج شدن افراد از تحت پوشش نهادهای حمایتی ندارد و نیاز است مسئولین ذیربط این مهم را اطلاع‌رسانی کنند تا اعتماد مردم جلب و آمار درست ارائه دهند.

وی بیان کرد: تأمین خودرو یکی از مشکلات اصلی ماست و نیاز است رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کنند که در تاریخ‌های موردنظر خودرو را برای این مهم تأمین کنند.

بازوند با اشاره به اینکه 550 نفر در استان مأمور سرشماری هستند، یادآور شد: باید این افراد توانمندی لازم را داشته باشند تا بتوانند اطلاعات دقیق را از افراد بگیرند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر اطلاعات درست نباشد قطعاً تصمیمات درستی نمی‌توان اتخاذ کرد و ممکن است سرمایه اجتماعی که مردم هستند تضعیف شود، اضافه کرد: سرشماری نفوس مسکن از سوم مهرماه جاری به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و این کار کمکی است در سرعت بخشیدن به این مهم و امید می‌رود شاهد سرشماری با آمار دقیق و صحیح در استان باشیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha