• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 95062616111
  • خبرنگار : 71563

مربی ارشد گراپلینگ بانوان: در ابتدای راه هستیم/ شانس کسب مدال جهانی را داریم

مربی ارشد گراپلینگ بانوان: در ابتدای راه هستیم/ شانس کسب مدال جهانی را داریم

مهری مهرپور پیشرفت ملی‌پوشان گراپلینگ، از روز نخست اردوها تا به امروز را قابل توجه دانست و قول کسب مدال جهانی داد.

مربی ارشد کشتی گراپلینگ بانوان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که  در ابتدای شروع تمرینات، ملی‌پوشان فوق‌العاده‌ ضعیف بودند، افزود: پیش از سال 1395 فراخوان دادیم و نفرات اول تا سوم کشوری  به همراه مربیانی که تیم آنها مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند را دعوت و اردوها را آغاز کردیم. در ابتدا ورزشکاران بسیار  ضعیف بودند، چرا که با اندک آمادگی جسمانی در مسابقات کشوری حضور داشتند. آنها قهرمانان رشته‌های مختلف مانند جودو، ووشو و جوجیتسو  بودند که بعد از چند سال کنار گذاشتن ورزش دوباره ورزش حرفه‌ای را آغاز کرده بودند.

مهرپور پس از چند دوره برگزاری اردوهای تیم ملی،  پیشرفتِ آمادگی جسمانی ملی‌پوشان را خوب ارزیابی و تصریح کرد: پس از چند دوره برگزاری اردوها انعطاف و آمادگی جسمانی دختران کشتی‌گیرمان بسیار خوب شده است به طوری که حتی ایرنا که از قهرمانان این رشته است از وضعیت آمادگی جسمانی و انعطاف ورزشکاران راضی است.

او با اشاره به این موضوع که بسیاری از ملی‌پوشان حتی نام گراپلینگ را نشنیده بودند، خاطر نشان کرد:  از پایه، کار را با کشتی‌گیران آغاز کردیم و در ابتدای راه هستیم و با سطح جهانی بسیار  فاصله داریم. در حال‌ حاضر کشورهای روسیه، فرانسه و اوکراین حرف اول در گراپلینگ را می‌زنند. نمی‌گویم عقب هستم،  ولی تازه شروع به کار کرده‌ایم و با توجه به این که ورزش کشتیِ  ایران حرف نخست را در جهان می‌زند و ما نیز، زیر نظر فدراسیون کشتی هستیم انتظار حضور قدرتمندی را از ایران دارند.

مهرپور بر سر تمرینات ملی پوشان

تیم کشتی گراپلینگ بانوان شهریور سال گذشته تجربه حضور در رقابت‌های جهانی را دارد و مهر پور در ادامه بیان داشت: در مسابقات جهانی سال گذشته تنها با برگزاری یک مرحله اردو با کشتی‌گیرانی حضور داشتیم که تکنیک بسیار کمی را داشتند،  ولی با توجه به عرق و غرور ملی توانستند از پنج وزن اعزامی در سه وزن سه مدال برنز را کسب کنند و تیم ایران در مجموعِ بانوان و آقایان در حالی که با تیم ایتالیا هم امتیاز شده بود و به لحاظ این که از نظر امتیاز فنی بالاتر بود عنوان چهارمی را کسب کرد که این عنوان بسیار برای من راضی کننده بود، چون ملی‌پوشان ما مانند کسانی بودند که با چشم بسته به میدان رزم رفته بودند که حریفان مجهز به سلاح بودند.

وی سطح رقابت‌های جهانی را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: اروپایی‌ها در گراپلینگ صاحب نام هستند و بسیار پیشرفت کرده‌اند، دختران اوکراینی و روسی برای چندمین بار بود که تجربه حضور در میدان جهانی را داشتند،  ولی دختران ما بالاتر از مسابقات کشوری را ندیده بودند و انتظار مقام بالاتر از آنها انتظار بی‌جایی بود.

مربی ارشد گراپلینگ بانوان به کسب مدال شاگردانش در رقابت‌های جهانی پیش‌رو بسیار امیدوار است و ادامه‌ داد: به تیم خود بسیار امیدوار هستم چرا که با جان و دل با آنها کار کرده‌ام و با تمام توان، سختی ‌هایی را که داشته‌ام مانند دوری از همسر، فرزندان و مرخصی‌های مکرر از محل کار،  پشت سر گذاشته‌ام و به جان و دل خریده‌ام و مطمئن هستم که نتیجه‌ آن را خواهم دید.

مهر پول قول مدال شاگردانش  در مسابقات جهانی بلاروس را داد و اظهار داشت: ایرنا پریس از قهرمان گراپلینگ است و بارها در رقابت‌های جهانی حضور داشته است. او تکنیک و تاکتیک‌ها را به ملی‌پوشان آموزش می‌دهد،  ولی این رویه زمان بر است. قول مدال ملی‌پوشان را می‌دهم،  ولی رنگ آن را مشخص نمی‌کنم.

مهرپور و ایرنا پریس به همراه کادر فنی

او درباره فعالیت در این رشته برای علاقمندان، گفت‌: گراپلینگ زیر نظر فدراسیون کشتی است و علاقمندان با مراجعه به هیات‌ها می‌توانند این رشته را پیگیری کنند و اگر در هیاتی گراپلینگ نبود می‌توانند با فدراسیون کشتی در ارتباط باشند تامربی به استان‌ها اعزام شود.

مهری مهرپور در پایان بیان‌ داشت: بارها گفته‌ام که زیر نظر فدراسیون کشتی کار کردن برای من باعث افتخار است، که با انسان های بزرگی مانند خادم و منظمی در فعالیت هستم. من داور و مربی بین‌المللی فدراسیون جودو هستم،  ولی با توجه به درجات بالایی که داشتم خیلی نتیجه‌ نگرفتم و سطح جودو ایران با آسیا نیز بسیار زیاد است،  ولی با توجه به زمان کمی که در اختیار فدراسیون  کشتی گذاشته‌ام نتیجه‌ خوبی را کسب کرده‌ام. به طور اتفاقی وارد گراپلینگ شدم، ولی در حال‌ حاضر  یکی از هدف‌های زندگی‌ام شده است و حتی کارم را نیز به خاطر آن کنار خواهم گذاشت، چرا که  با مرخصی‌های من موافقت نمی‌کنند و این کوچک‌ترین خدشه‌ای به مربیگری من وارد نکرده است و من پر قدرت‌ تر از گذشته، تیم‌ ‌ملی را هدایت خواهم کرد.

تنها نگرانی مهری مهر پور تجربه کم ملی‌پوشان در رقابت‌های بین‌المللی مختلف است و امیدوار است این موضوع زحمات ملی‌پوشان، فدراسیون کشتی و خود او را به هدر ندهد و زحمات به ثمر بنشیند و افزود: تیم منسجم و عالی را در اختیار دارم که  از نظر اخلاقی نیز در سطح بالایی هستند. این را تنها من نمی گویم حتی ایرنا نیز به این نتیجه‌ رسیده است. او در پایان کلاس با ملی‌پوشان دست دوستی می‌دهد و نام ایران را صدا می‌زند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha