• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95062716898
  • منبع : نمایندگی ایلام

سرشماری آینده ماست، آینده را بی پاسخ نگذاریم

انجام سرشماری در ایلام با فعالیت 286 نفر کادر اجرایی

 انجام سرشماری در ایلام با فعالیت 286 نفر کادر اجرایی

ایسنا/ایلام سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با بیان اینکه آمار، برنامه‌ریزی و مدیریت حلقه‌های اصلی توسعه در هر کشور هستند، گفت: آمار درست تحقق اقتصاد مقاومتی را بهتر محقق می‌کند.

به گزارش ایسنا، «رحمت‌اله قیصوری» در جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 اظهار کرد: این سرشماری هشتمین سرشماری است که ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جمعیت را به ما ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه تا سال 85 سرشماری‌ها هر 10 سال یک بار انجام می‌شد، افزود: پایه و اساس همه برنامه‌ریزی‌ها آمار است که بدون آن نتیجه صحیح ایجاد نخواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با تاکید بر اینکه آمار، برنامه‌ریزی و مدیریت حلقه‌های اصلی توسعه در هر کشور هستند، عنوان کرد: از سال 85 به بعد سرشماری‌های نفوس و مسکن هر 5 سال یک بار انجام می‌شود.

قیصوری با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب در بیانات اخیر تاکید داشتند که آمار اساس و پایه برنامه‌ریزی است، تصریح کرد: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی آمار دقیق است که در پانزدهم شهریور ماه سال جاری فرمان برگزاری سرشماری نفوس و مسکن از سوی رییس جمهور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: شیوه نوین سرشماری به شکل اینترنتی برای ارتقاء کار در این دوره اجرایی خواهد شد که دستگاه‌های اجرایی ملزم به اطلاع‌رسانی عمومی هستند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اشاره به اینکه در ماده 7 قانون سرشماری هر شخص ساکن ایران و تبعه ایرانی باید به کلیه پرسش‌های سرشماری پاسخ صحیح دهد، اظهار کرد: این سرشماری کامل‌ترین و موثرترین شیوه جمع‌آوری اطلاعات جمعیتی است.

قیصوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن را عمده‌ترین راه شناخت کشور و جمعیت آن اعلام و عنوان کرد: جمع‌آوری داده‌ها از افراد جامعه، چارچوب آماری برای سایر آمارها و برنامه‌ریزی‌ها و همچنین تصویری از وضعیت جمعیت و واحدهای مسکونی از اهداف اجرای اتین طرح بزرگ است.

وی به حضور 140 نفر آمارگیر در این دوره از سرشماری اشاره و اظهار کرد: در مجموع 268 نفر کادر اجرایی این سرشماری هستند که تا زمان اجرای آن 3 دوره آموزشی برای این افراد برگزار خواهد شد که سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 در مرحله اول از 3 تا 24 مهر ماه سال جاری به صورت اینترنتی (روش خود تکمیلی) و از 25 مهر تا 25 آبان به صورت حضوری و روش دیگر ویژه خانوارهای غایب است که به صورت تلفنی صورت می‌گیرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با بیان اینکه برای نخستین بار پرسشنامه کاغذی استفاده نشده و از ابزار الکترونیکی تبلت استفاده خواهد شد، اضافه کرد: برای اطلاع‌رسانی بیشتر این سرشماری مسابقه عکس در مقطع متوسطه با موضوع «سرشماری در سرزمین من» از تاریخ سوم مهر ماه تا 25 آبان ماه برگزار خواهد شد.

قیصوری در ادامه به کاهش سوالات پرسشنامه‌ها از 70 سوال به 28 سوال اشاره و افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 با شعارهای «سرشماری اینترنتی، صحت، دقت و صرفه جویی» و «سرشماری آینده ماست، آینده را بی پاسخ نگذاریم» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha