• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95062918009
  • خبرنگار : 90068

تأکید وزراء و نمایندگان حزب‌الله لبنان بر ضرورت انتخاب هرچه سریعتر رئیس جمهور

تأکید وزراء و نمایندگان حزب‌الله لبنان بر ضرورت انتخاب هرچه سریعتر رئیس جمهور

وزراء، نمایندگان و مسؤولان حزب‌الله لبنان بر ضرورت انتخاب رئیس جمهور ملی در این کشور و تکیه بر قانون انتخابات نسبی و عادلانه به گونه‌ای که حقوق همه لبنانی‌ها در آن حفظ شود، تأکید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی تعدادی از دانشجویان در بنت جبیل گفت: راه انتخاب رئیس جمهور کاملا مشخص است، کسی که می‌خواهد رئیس جمهوری را انتخاب کند تنها یک راه را باید انتخاب کند که آن راه او را به "میشل عون" هدایت می‌کند.

وی تأکید کرد که در این مسیر، کشورهای منطقه‌ای و بزرگ، شورای امنیت و اتحادیه عرب هرگز نمی‌توانند این روند را تغییر دهند.

نعیم قاسم ادامه داد: تأخیر در تعیین رئیس جمهور هیچ معادله‌ای را تغییر نخواهد داد و نتیجه‌ای جز خلأ و تعطیلی بیشتر و ضرر رساندن به منافع مردم به همراه نخواهد داشت؛ از این رو لبنان در خلأ به سوی بحران بیشتر حرکت می‌کند.

وی در ادامه به حزب المستقبل که الان به عنوان مانعی در انتخاب رئیس جمهور قرار گرفته است، توصیه کرد تا به تردیدهایش پایان دهد چرا که راه حل کاملا شناخته شده و روشن است و این به نفع کشور و به نفع منافع آنها است.

وی ادامه داد: در رابطه با ما به عنوان اعضای حزب‌الله لبنان، اگر توافق بر سر میشل عون انجام شود ما آماده‌ایم و به زودی در جلسات پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور حاضر خواهیم شد و به نفع او رأی خواهیم داد. و البته این به نفع همگان است که این انتخابات در نزدیکترین زمان ممکن برگزار شود چرا که این انتخاب به نفع همه و لبنان خواهد بود.

محمد رعد، رئیس هیات نمایندگان عضو فراکسیون وفاء وابسته به مقاومت نیز در سخنانی در مراسم گرامیداشت یکی از شهدای حزب‌الله در حسینیة بلده در میس الجبل لبنان گفت: ما خواهان دولتی قدرتمند هستیم که بتواند از حق حاکمیتش دفاع کند بدون اینکه توصیه‌های بیگانه را بر تصمیمات ملی ترجیح دهد. دولتی که با شهروندانش با عدالت و انصاف و بدون تبعیض رفتار کند.

وی ادامه داد: گزینه اول انتخاب رئیس جمهوری است که معنای ارزش حاکمیتی را بداند و نسبت به زندگی یکسان و شراکت ملی در کشور حریص باشد و تحت توصیه‌های دیگران قرار نگیرد و گزینه دوم تصویب قانون انتخاباتی عادلانه‌ای است که بهترین گزینه را انتخاب کند و موجب تقویت شراکت و حضور ملی شود و به هر گروه و جناحی در کشور اجازه دهد تا نماینده واقعی‌شان را در پارلمان انتخاب کنند.

شیخ نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز در مراسم گرامیداشت شهید محمود علی بیضون در حسینیه بلدة الشهابیة جنوبی گفت : امروز فرصتی واقعی برای برون رفت لبنان از بحرانهایش ایجاد شده است. لبنانی‌ها باید بدانند که طولانی شدن بحران کشور و خلأ ریاست جمهوری تنها در نتیجه درگیری‌های موجود در بین سعودی‌ها است و به دنبال آن امروز لبنان بهای اختلافات داخلی عربستانی‌ها را می‌پردازد و تنها راه حل برای نجات کشور در توافق لبنانی-لبنانی است تا بتوانیم کشور را در برابر قربانی شدن در اختلافات سعودی‌ها حمایت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha