• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 95062918111
  • منبع : نمایندگی یزد

فرماندار یزد:

اجرای سرشماری اینترنتی در یزد مجدانه دنبال می‌شود

اجرای سرشماری اینترنتی در یزد مجدانه دنبال می‌شود

ایسنا/یزد فرماندار یزد صرفه جویی در مصرف منابع را از جمله اولوبت های اجرای سرشماری امسال دانست و گفت: سرشماری اینترنتی در شهرستان یزد به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا،"مصطفی سالاری" در گردهمایی مسئولان روابط عمومی‌ها و مطلعان محلی شهرستان یزد بابیان این‌که سرشماری نفوس و مسکن امسال در دو بخش اینترنتی و حضوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: اقشار مختلف مردم می‌توانند از تاریخ سوم مهر لغایت 24 مهرماه نسبت به مشارکت در طرح سرشماری اینترنتی اقدام و به‌صورت داوطلبانه مشخصات خود را در سامانه www.sarshomari95.ir ثبت کنند و کد ره‌گیری دریافت نمایند.

وی با اشاره به این‌که هرچه درصد مشارکت آحاد مردم در بحث سرشماری اینترنتی بیشتر باشد، سرعت، دقت و صرفه‌جویی را به همراه خواهد داشت، گفت: هر خانواده یزدی می‌تواند تنها با صرف 15 دقیقه زمان در امر سرشماری اینترنتی مشارکت داشته باشد و نسبت به تکمیل اطلاعات خانواده خود اقدام کند.

فرماندار افزود: بیش از 40 درصد از کار سرشماری به‌صورت اینترنتی و از طریق مشارکت داوطلبانه عموم مردم انجام می‌شود.

سالاری تصریح کرد: اقدامات لازم برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم در مورد ضرورت حضور فعال مردم در بخش سرشماری اینترنتی در حال انجام است که امیدواریم به مشارکت حداکثری مردم منجر شود.

وی با هم ردیف دانستن دو مقوله سرشماری و انتخابات ادامه داد: همان‌گونه که مشارکت در انتخابات یک وظیفه ملی و میهنی است، مشارکت در سرشماری نیز به‌واسطه نقش مهم آمار و اطلاعات صحیح در آینده کشور مهم و ارزشمند تلقی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به ضریب نفوذ بالای اینترنت در خانوارهای یزدی خاطرنشان کرد: موفقیت شهرستان و استان در بحث سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن نقش مهمی در مطرح شدن یزد در ردیف شاخص‌های فناوری اطلاعات کشور ایفا می‌کند.

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن یزد بابیان این‌که تمامی اطلاعات جمع‌آوری‌شده در این سرشماری به‌صورت محرمانه نزد مرکز آمار ایران باقی می‌ماند خاطرنشان کرد: همشهریان گرامی با اطمینان خاطر از محفوظ بودن اطلاعات خود در سازمان آمار نسبت به مشارکت در امر سرشماری اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه آموزش‌های لازم به افراد حاضر در جلسه ارائه  و به سوالات آنان پاسخ داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha