• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 95062918215
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

همزمان با شروع هفته دفاع مقدس؛

رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار می‌شود

رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار می‌شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور از برگزاری رژه نیروهای مسلح همزمان با شروع هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا امیر منوچهر کاظمی در نشست خبری روز دوشنبه؛ 29 شهریورماه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره دلاورمردی‌ها و رشادت‌های مردم و نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس، گفت: به مناسبت گرامیداشت این هفته برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم. برگزاری رژه نیروهای مسلح همزمان با شروع هفته دفاع مقدس در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه (31 شهریورماه) از جمله این برنامه‌هاست. این مراسم در سه شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب و سرپل‌ذهاب اجرا می‌شود.  این مراسم در محل بلوار امام خمینی (ره) مردم، مسئولین، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده شهدا و جانبازان حضور خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در مراسم این روز بعد از سخنرانی امام جمعه استان و استاندار کرمانشاه، رژه یگان‌های پیاده و موتوری و پرش چتربازان اجرا خواهد شد و در ادامه نیز آخرین تجهیزات دفاعی که قابل نمایش هستند به نمایش در می‌آید. تجهیزات به نمایش درآمده در رژه تنها قطره‌ای از دریای بیکران تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح است که قابل نمایش می‌باشد. تجهیزات به نمایش درآمده در این روز از یگان‌های پیاده، زرهی، توپخانه، مهندسی، مخابرات، «ش.م.ر» و پدافند هوایی هستند که بخشی از آن‌ها در کرمانشاه به نمایش درمی‌آید.

وی با بیان این‌که «عمده تجهیزات دفاعی کشور ساخت داخل و بومی‌سازی شده است»، گفت: تنها در موارد معدودی و بصورت استثناء مانند سامانه اس 300 واردات تجهیزات دفاعی داریم که نمونه اس 300 نیز بومی‌سازی شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور از مردم کرمانشاه دعوت کرد تا با حضور در مراسم رژه نیروهای مسلح حمایت خود را از نیروهای مسلح که همواره پشتیبان و آماده دفاع از نظام و مملکت هستند نشان دهند.

وی از تدوین برنامه‌های دیگری در کمیته نظامی برای هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: در این هفته همچنین برنامه تجلیل از خانواده شهدا، حضور در گلزار شهدای شهرستان‌ها، حضور در نمازجمعه در شهرستان‌های مختلف و سخنرانی پیش از خطبه‌های آن، تجلیل از خانواده‌های نیروی‌های مسلح، تجلیل از دانش آموزان و دانشجویان ممتاز خانو اده نیروی های مسلح و نیز تجلیل از سربازان نمونه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تقدیم 48 هزار شهید از ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: از این تعداد 46 هزار شهید از نیروی زمینی ارتش  هستند. منطقه غرب کشور نیز که شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام است نیز این افتخار را دارد که 7800 شهید در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

کاظمی در پایان از برگزاری رزمایش در منطقه غرب کشور در نیمه دوم سال جاری خبر داد و اظهار کرد: متعاقبا زمان و مکان دقیق این رزمایش با اتمام برنامه‌ریزی های آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha