• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95063018691
  • خبرنگار : 90089

با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده،

حسن‌پور: اولویت اصلی اشتغال باید با مردان باشد

عضو فراکسیون ولایت مجلس تاکید کرد: اولویت اصلی اشتغال در شرایط اقتصادی نامناسب امروز کشور باید با مردان باشد.

شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دین اسلام بیشترین تاکید را برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده دارد. از دیدگاه اسلام خانواده از جایگاه رفیع و ارزشمندی برخوردار است. خوشبختانه در جوامع اسلامی هم حکومت‌ها و هم مردم به شکل‌گیری بنیان خانواده اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. معیار قرار داشتن اصالت و نجات در انتخاب زوجین نشان می‌دهد هنوز برای مردم ایران شکل‌گیری خانواده براساس  معیارهای دینی و انسانی اهمیت ویژه‌ای دارد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس متذکر شد: طی چند سال گذشته مباحثی در خصوص خانواده مطرح شد که با ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده امیدوارم عزم ملی در جهت حفظ و تقویت بنیان خانواده‌های ایرانی در بین مسئولان شکل بگیرد  و همه افراد در قبال این مسئله مهم و ریشه‌ای، احساس مسئولیت کنند.

وی ایجاد و تقویت فضای کسب و کار برای مردان را بر تقویت جایگاه اقتصادی مرد در خانواده حائز اهمیت دانست و افزود: در فرهنگ اصیل ایرانی نقش پدر به عنوان مسئول خانه و نان‌آور خانواده ریشه‌ای دیرینه دارد. در آیین ایرانیان پدر همواره در قبال تک تک اعضای خانواده مسئولیت تامین نیازهای مالی، معیشتی و اقتصادی را بر عهده داشته و مادر وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان را عهده‌دار بوده است، البته به دلیل ضرورت‌های تربیتی و اقتصادی خانواده در عصر حاضر، همسران با تعامل و همراهی با یکدیگر در کمک به اقتصاد خانواده و تعلیم و تربیت فرزندان نقش متقابل ایفا می‌کنند.

این عضو فراکسیون ولایت مجلس در عین حال اصلی‌ترین دلیل طلاق در خانواده‌های ایرانی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده درصد بالایی از طلاق در خانواده‌های ایرانی به دلیل بیکار بودن مردان اتفاق می‌افتد. این معضل، خطر جدی برای جامعه و فرهنگ ایرانی است. ضمن احترام به زنان خانواده‌ها، مردان باید محور اشتغال کشور باشند. حضور زنان در مشاغل سخت یا مشاغلی  که با روحیات زنانه هیچ تناسبی ندارد، زیبنده نیست. حضور زنان باید به مشاغل تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان، مشاغل زنانه و مشاوره متمرکز شود.

حسن‌پور تاکید کرد: اولویت اصلی اشتغال در شرایط اقتصادی نامناسب امروز کشور باید با مردان باشد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس با نکوهش برخی مسئولان و کارگزاران نظام، صدا و سیما و رسانه ها به دلیل بی‌توجهی به زنان خانه‌دار، گفت: مقصر تغییر دیدگاه جامعه زنان نسبت به مسئولیت پراهمیت همسری، نقش مادری و خانه‌داری زنان مسئولان و کارگزاران نظام و رسانه‌های نوشتاری، صوتی و تصویری هستند چون توجه لازم را به مسئولیت خطیر تعلیم و تربیت فرزندان، شوهرداری و خانه‌داری نداشته‌اند و متاسفانه زنان جامعه مورد سرزنش قرار گرفته‌اند در حالی که زنان خانواده موثرترین نقش را در شکل‌گیری جامعه پاک و سالم و تربیت فرزندان بر عهده دارند.

وی ابراز تاسف کرد: سیاست‌های غلط و ضعف مدیریتی برخی مسئولان و تخطئه خانه‌داری در رسانه ملی و رسانه‌ها موجب شده است تا بخشی از دختران و زنان ایرانی اهمیت چندانی برای نقش همسری، تربیت فرزندان و خانه‌داری قائل نباشند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس ابراز امیدواری کرد: سیاست‌های ابلاغی خانواده و قانون سیاست‌های اجرایی خانواده بسترساز اصلاح نگاه‌ها و رویه‌های غلط گذشته در نگاه به جایگاه زن در جامعه و جامعه شود.

حسن‌پور خواستار استفاده از توانایی زنان در همه عرصه‌ها البته بعد از ایفای نقش همسری، مادری و خانه‌داری آنان شد و افزود: در تغییر نگاهی که به زنان در قالب سیاست‌های ابلاغی خانواده باید رخ دهد باید به توانایی‌های خدادادی زنان در انجام امور مختلف توجه شود اما این مسئله باید بعد از ایفای ممتاز نقش محوری در خانه و خانواده و تعلیم و تربیت فرزندان در کانون توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha